swimzy sa for siden:
Jeg lurte på om dere spiser søtpotet? Jeg leste at det faktisk ikke er en potet, men enn urt. Noen som vet om dette er greit å spise på lavkarbo??
swimzy sa for siden:
Jeg lurte på om dere spiser søtpotet? Jeg leste at det faktisk ikke er en potet, men enn urt. Noen som vet om dette er greit å spise på lavkarbo??
vimsen85 sa for siden:
Karboinnhold i søtpotet
Karbohydraterg17,1 Stivelseg12,7 Mono- og disakkarider
(naturlige sukkerarter)g4,2
vimsen85 sa for siden:
I potet er det 16,6. Så det er faktisk mer sukker i enn potet.. Men jeg har hørt at søtpoteten har mye større næringsverdi enn potet.
swimzy sa for siden:
Brødenheter1,68Saltinnhold0,14GramKalorier Kcal86,04KcalKilojoule360KjProtein1,57gramKarbohydrater20,12gramFett0,05gramKostfiber3gramVitamin D0mcgNiacin0,55mgNiaEkv0,89NEVitamin B60,2mgFolat11mcgVitamin C2,4mgKalsium30mgJern0,61mgNatrium55mgKalium337mgMagnesium25mgSink0,3mgSelen0,6mcgKopper0,15mgFosfor47mg
dette fant jeg, så da er det mye kalorier i det, så må holde emg unna det da
vimsen85 sa for siden:
Såg ikke at Lindberg var din filosofi. Er usikker på om den har høy GI.. Det finnes kanskje GI-lister på nett du kan søke i.
swimzy sa for siden:
ok, takk for svaret!! skal søke litt
KarMa40 sa for siden:
Bare mat som amerikanere synes skal være oppgitt, men søtpotet er i hvertfall med.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.