< Tilbake til oversikten

Gode frokostshaker?

floppy sa for siden:

Hei!

Jeg kjøpte en meny fra spis deg slank.no og klarer ikke brødet. Jeg må finne på noe annet der. Jeg trenger oppskrift på gode shaker,,og jeg liker ikke cocosfettet.. Ja jeg er kresen..

Trenger noen oppskrifter på shake som kan erstatte frokosten min og er lette å lage og har lite karber i seg.

Gjerne bær eller sjokolade shaker.

Takker for svar.

Idarull sa for siden:

Jeg lager av 200 gram bringebær, 2 egg, 2 ss olje, 0,5dl fløte, 5 ss yogurt uten smak og ca 1 ts flytende Natreen. Mulig det blir for mange karber, men har ikke tørt å telle for det er så godt :p

Nerthus sa for siden:

Jeg antar du har prøvd å riste det (lenge)? Da synes jeg det blir etandes, men jeg er enig - ferdig frosset brødet smaker vassent :( Derfor bruker jeg brødmixen og lager selv, steker det kjempelenge så det blir akkurat passe tørt og fint.

Ellers lurer jeg på om du har smakt cappuchino-smoothien til spisdegslank? Den kan du lage selv også - jeg gjør det hver dag :) Søk på forsiden av www.lavkarbo.no på cappuchino-smoothie så finner du oppskriften :)

floppy sa for siden:

Takk for svar alle sammen. Har ikke prøvd den, men skal prøve å lage den selv. Takk for gode råd.

floppy sa for siden:

Jeg lagde en shake nå med

jordbær ( en neve med frosne)
2 egg
3 -4 ss smeltet meierienes smør
litt natreen

Den var fantastisk god:D

Men er det nok for å dekke et måltid eller må jeg ha noe mer i denne??

Idarull sa for siden:

Den jeg viste deg i sta holdt meg mett i ca 5 timer. Egg og olje gjør det til ett måltid.

floppy sa for siden:

Oki,,må begynne å regne ut karber da.. For vil ikke spise/ drikke noe med for mye karber i seg..

Mellon sa for siden:

Har selv lyst å prøve smoothie, har masser av frosne bær etter sommeren i frysen.

Idarull: kan man bruke tyrisk youghurt i shaken, er den smakløs nok?

Jeg pleier har tyrksik youghurt med musli til frokost jeg, det er litt lite fett, så jeg topper jo med en kopp kaffi med cocosa, men forstår jo det blir litt vanskelig om du ikke liker cocosa.

Kan jo prøve caffe latte uten melk, oppskrift her på forumet:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24548

Idarull sa for siden:

Ja jeg synes ikke yogurten smaker noe, men den er tjukk og god :) elsker tykke, kremete smoothier!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.