Yrla sa for siden:
nøttefabrikkens peanøtter med skall : innhold: sukkerarter?? Hva mener de? www.brynildgruppen.no/padmin/public/getfile.ashx?id=252
Yrla sa for siden:
nøttefabrikkens peanøtter med skall : innhold: sukkerarter?? Hva mener de? www.brynildgruppen.no/padmin/public/getfile.ashx?id=252
nellie sa for siden:
Er ikke sukkerarter det som er naturlig i nøtta da?
Eirik N R sa for siden:
Er helt vanlig at karbohydratene i mange matvarer både kommer i form av stivelse og enklere sukkerarter;)
index sa for siden:
Samma det vel! Spiser mine peanøtter med verdens beste samvittighet jeg...:D
Yonah sa for siden:
Endel av karbene i nøtter er som regel sukkerarter, som i veldig mye annet, feks mel. Det er jo ikke farin.
Det er i allefall ikke noe man skal trekke i fra.
Yrla sa for siden:
Ok, skjønner. Jeg så på mange deklarasjoner og mange oppgav ikke sukkerarter og fiber og det var mange forskjellige tall på antall karbohydrater. Men jeg får godta at det er 16 g karbo eksl. fiber i peanøttsmøret jeg har kjøpt:) På en annen sto det 7g + fiber!
Yonah sa for siden:
16 er nok mye mere riktig enn 7 ja.peanøttsmør skal jo bare være nøtter, salt og evt bittelitt olje.Det er busenkelt å lage selv.
senka sa for siden:
Har lagd flere ganger,men for meg er den kjøpte den beste;)
Yrla sa for siden:
peanøttsmør er ikke dyrt i forhold til annet nøttesmør, desuten har jeg ikke maskin til å lage det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.