< Tilbake til oversikten

Ketose-ånde …

ninasov sa for siden:

jeg har vært i ketose siden tirsdag/onsdag, men jeg har ikke hatt den ånden som blir snakket om... eneste jeg har merket er en sykt sur lukt ved toalett-besøk. får ikke alle ketose-ånde? :confused:

Gerd sa for siden:

Nei, ikke alle får den ånden :)

ninasov sa for siden:

så bra da! :D heldig jeg da... juhuuu!!!

Gerd sa for siden:

:ja:

Jeg får den med en gang jeg kommer i ketose.... :cool:

Venus Willendorf sa for siden:

Jeg får ikke noe annen lukt ved toalettbesøk. Kanskje du skiller ut mer ketoner i urinen enn oss keto-åndere?

Edit: Bare min synsing. Jeg har absolutt ingen peiling

Gerd sa for siden:

Noen får:
-ketose-ånde
-vond kroppslukt/svettelukt
-får veldig varme i kroppen
-sterk luft av urin og/eller avføring

Noen får flere av disse "symptomer" og noen får ingen.

ninasov sa for siden:

ja, jeg har fått mer varme i kroppen, og en litt rar urin-lukt... omtrent som man kjenner på gamle folk som bruker bleier... he he... men det er jo heldigvis ikke noe som andre kjenner da, for jeg bruker ikke bleier... ha ha

Bellamie sa for siden:

Jeg har i hvert fall ketose-ånde :eek: og er veldig varm. Det siste er greit for jeg pleier alltid å fryse, men hva gjør dere med ånden? Skal vel helst ikke spise for mye pastiller og tyggegumme. Jeg tør nesten ikke puste i nærheten av folk......

Gracella sa for siden:

Vel, det går over etter en tid - i alle fall ketoseånden.
Hva gjelder svette(lukt), så er et godt tips (uansett) å drikke nok vann.
Jeg merker godt på egen svettelukt de dagene jeg ikke har drukket nok, da er den mer konsentrert, naturlig nok...

Lukt av urinen... Vel, der er det det samme: Drikk nok. Dessuten kan lukt komme av eventuelle vitamintilskudd som man tar.

nisse sa for siden:

Jeg får ikke ketose lukt men smaken i munnen er der. Og bli der. bli ikke kvit den jeg. Ikke etter 2 måneder heller. Men da slipper jeg å bruke ketostick. Gadd ikke å kjøpe de. Er greit indikator hos meg. He he

fjanni sa for siden:

Sur lukt på do er som regel sur keto-rumpe-svette! :lol:

Jabba sa for siden:

Jeg sliter enda med ketose ånden etter 2,5 år i ketose.....Har blitt litt sånn at jeg ikke tør snakke til noen som er nærme meg - jeg rygger alltid en meter før jeg sier noe....

Bæret sa for siden:

Snart to år til meg, og har den av og på enda...

Bruker å si ifra at det er ketoseånde når det er ille... :o

langaard sa for siden:

Har bestandig fribol tilgjengelig:)

Husmor27 sa for siden:

Ok, er det noe spesiell smak i munn med denne ketose ånden :confused:

Greit å vite om de mest vanlige bivirkninger denne kuren kan gi en:) Så får man ikke helt panikk om noe dukker opp.

Sunroad78 sa for siden:

Eg sleit med ketose-ånde når eg gjekk på ketolysekuren og spesielt dei dagane eg var langt under 15 gr kh pr dag. No har eg ikkje det problemet, men kjenner igjen den sur/søte urinlukta. Eg drikk mykje vatn kvar dag og urinlukta er stort sett like intens. Men heller urinlukt enn ketose-ånde ;)

Ashley sa for siden:

Uffameg, er LIVREDD for å få den ånden med tanke på den stakkars typen min. Men har ikke merket noe enda og har snart gått over en uke. Er nok i ketose, har fått både dårlig mage og resten av symptomene, gikk på do som en gal de første dagene. mistet mye vann ca 1 kg.

ble nettop forskjølet og veeldig slapp, kan dette ha noe med ketosen å gjøre? senker den immunforsvaret? jeg er en person som aldri er syk, hehe.

Ashley sa for siden:

et spm til, er det normalt å ha denne søtlige smaken i munnen? testa på mamma idag om det kunne være tegn på denne ånden men hun sa nei.

Nurk sa for siden:

Jeg får ikke vond ånde, men en vanvittig smak i munnen. Metallisk, nesten som om jeg har skrapt av meg neglelakken med tennene og hivd innpå...Neglelakk, metall-smak - det er det jeg får iallefall. En god indikasjon på ketose ;)

Flere som kjenner igjen denne "smaken" ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.