< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sjokolade

Heaven sa for siden:

Ja jeg lurer litt på hvilke typer som er best, altså færrest karbo i?
Her i byen får jeg bare tak i cavalier og så en til jeg ikke husker som Meny fører..
Er den godkjent? Tenker ikke til spising, men til div. snackslaging.

Blir übertakknemlig for svar på gode og lovlige sukkefri sjokolader og hvor disse blir kjøpt

På forhånd veldig takk!

marjusen sa for siden:

Disse passer best til å spises og funker dårlig til å lage snax, men:

Sjokoladeprinsen sin sukkerfrie, Guylian eller åssen det skrives er god også har man to stk fra Atkins. De er også gode og har bare 2,1 net karbs:D

nonta sa for siden:

Jeg liker cavalier sin, særlig den med kjeks i, men det er jo også til spising.. Problemet med sukkerfri sjokolade er at de som regel alltid er søtet med maltitol. Maltitol gir blodsukkerstigning. Hvis du søker finner du noen tråder om det. I tillegg er maltitol lakserende. Folk har ulike toleransegrenser for sukkeralkoholer, men jeg ville ikke spist 100g for å si det sånn, eller dvs den ganga jeg gjorde det førte til at jeg ikke har gjort det igjen....:eek:

Mitt råd er å heller lage din egen sjokolade om du har bry til det. Jeg sliter med temperering, så om det kun er til coating bruker jeg heller enten 70 % eller 86% premium dark. førstnevnte inneholder ca 31 g karbo, den andre 18 ca. Kommer an på hvor mye jeg skal spise selv, anledning og produkt... :pSynes disse er mye bedre enn sukkerfrie varianter. -Dvs, om du går for maltitol synes jeg sjokoladen til "sjokoladeprinsen" som bla er hos meny er veldig god...mmmm....;)

Cherry sa for siden:

Mjæ- Glefsa i meg en hel plate banasjokoladeplata fra cavalier for en stund siden. Det var sjukt kvalmende, mest pga banasmaken. Fikk INGEN reaksjoner og trodde jeg skulle bo på dass i ett par dager...overraskende. Men etter det, så har jeg ikke tålt sukkerfrie sjokolader. Hehe.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.