< Tilbake til oversikten

Balderklinikken

mofe sa for siden:

Jeg ser at det er mange her inne som går til Balderklinikken - og jeg blir jo nysgjerrig :)

www.balder-klinikken.no/

Kan noen fortelle litt om opplevelser derfra? Noen av legene som er spesielt flinke.. etc etc.

Og - hvor dyrt er det? Hvor store egenandeler?

mofe sa for siden:

:)

Huldr sa for siden:

Jeg går til Lars Omdal - han er flink, oppdatert og kjempesympatisk :) Føler meg tatt på alvor, sett og veldig trygg.

Det er ingen refusjon :( En halvtimes konsultasjon koster 600 kroner og en times 1000. Men det er verdt det! Kommer selvfølgelig an på hva man ønsker å oppnå, men hvis målet er å bli frisk er Balder-klinikken (og en del andre leger med samme behandlingsfilosofi) veldig bra. Selv er jeg ikke i mål enda, men det hadde vært langt verre hvis det ikke hadde vært for at jeg oppsøkte Balder-klinikken - og jeg skal tilbake dit når jeg bare får råd.

Men jeg anbefaler ikke å gå til Balder hvis man først og fremst trenger en diagnose eller noe i forbindelse med trygdesystemet. De er ikke helt kompatible...

Beklager et litt merkelig og rotete svar - men nå er jeg trøtt... :blinke:

mofe sa for siden:

Kan du fortelle litt mere om det? :)

Huldr sa for siden:

Senere... *gjesp* Natta! :klem:

Summer sa for siden:

Det betyr vel bare det at de ikke er en offentlig klinikk og at trygdesystemet ikke samarbeider med dem. (En del av diagnostiseringen synes trygdesyst. blir for alternativt...)

Nooria sa for siden:

Jeg skal dit 14. april og håper å finne ut noe om evt. matintoleranse og insulinresistens. Jeg har fått time hos en Rickard ett eller annet. Noen som vet om han er ok?

Huldr sa for siden:

:ja: Takk...

Bamseline sa for siden:

Når du skal dit må du beregne godt tid.........Var der for 3 uker siden og måtte vente i en time.

Jeg hadde glemt å avbestille timen og ringte for sent så jeg måtte betale for timen om jeg ikke kom, så da måtte jeg jo bare ta den. Går på lindberg klinikken, men på Balder sjekker de ut allergiene mine og det gjør de ikke på Lindberg. Så jeg tenkte at da var det sikkert meningen at jeg skulle dit, siden jeg glemte å avbestille timen. Og kom på det en time før jeg skulle være der.

Håper de vet hva de holder på med for dette er dyre greier.

Fedonisten sa for siden:

Jeg har vært på Balderklinikken for noen år siden (sommeren 2001), og må dessverre si at jeg ble skuffet. Fikk jo sjekket ut noen matintoleranser og sånn, men jeg syns mye av holdningen jeg ble møtt med gjorde det hele mindre troverdig.

(hvis jeg bare sender dette nå, så får jeg sikkert et svar med "kan du utdype dette litt nærmere?" eller noe sånt - så jeg fortsetter jeg :lol: )
[color=seagreen][/color]
Blant annet ble jeg IKKE testet for CANDIDA. Når jeg spurte hvorfor de ikke gjorde det, så fikk jeg til svar "at Candida hadde jeg sikkert - for det hadde så mange, så jeg skulle på Candida-diett i 8 uker uansett"..... For meg ble dette litt for useriøst, så jeg kuttet ut. Kostet MYE MYE mer enn jeg følte at jeg fikk igjen for å gå dit.
[color=seagreen][/color]
Kanskje det har forandret seg? Vet ikke jeg. Jeg gikk forresten hos Richard "et-eller-annet"....
[color=seagreen][/color]
:klem: fra Fedonisten

Bamseline sa for siden:

Fortell om Candida kuren?

Zoë sa for siden:

Jeg gikk på Balderklinikken for 12 år siden (!) - og fikk da kartlagt matintoleransen min.

Ble satt på anti-candidakur og rotasjonsdiett ( steinalderkost, men med den restriksjonen at alle tillatte matvarer blir delt i 4 grupper, så på dag 1 spiser man bygg, blåbær, svinekjøtt og broccoli, f.eks, også kan man ikke spise disse matvarene før det har gått 4 dager)
Den absolutt tøffeste dietten jeg noen gang har vært på.
MEN skal si det fikk resultater!
Ble helt kvitt mageproblemene mine ( som var motivasjonen til at jeg gikk dit), og raste gikk også ned ekstrakiloene mine (noe annet er vel temmelig umulig på en slik diett....)

candida diett er tøft - og jeg har ikke funnet motivasjonen til å gjøre det igjen.
Men at det er BRA for kroppen, det er helt sikkert.

themonk sa for siden:

Jeg kjenner en som gikk dit, fordi han hadde noe matintoleranse og kastet opp hver gang han spiste. De fant ikke ut av det, så han fikk bare beskjed om at han kunne spise hva han ville og bare måtte leve med å kaste opp innimellom. Høres jo veldig ålreit ut. Jeg skal aldri gå dit, for å si det sånn!

mofe sa for siden:

Noen med flere erfaringer?

Både positive og negative! :)

asok12544 sa for siden:

Hei,

Kjenner ikke til Balder-klinikken konkret, men blodprøver for matintoleranse er bare bløff. Ikke gå på det. Det koster dyrt og kan tvert i mot være farlig. Se mer her: asok12544.googlepages.com/

Nille sa for siden:

Flott at du kommer med info, men du er klar over at du svarer på innmari gamle tråder her ? :snill:

lavendel sa for siden:

Balderklinikken ja. Hvorfor gå til dem når det finnes så mange andre som er dyktige og ikke tar den blodprisen de gjør. Dessuten synes jeg de gir samme dietten til alle.Når candida var i vinden hadde alle det. "Alle" ble satt på candida diett.Og den smørbrødlisten med kosttilskudd du må kjøpe. Når jeg jobbet i helsekost og folk kom til meg med lange resepter på kostilskudd til over 1000 kr spurte jeg om de hadde vært på balderklinikken. Og det hadde de som regel.

Huldr sa for siden:

Lavendel: Har du noen tips om leger som er like bra som koster mindre, så bring it on! Enig i at Balderklinikken er dyr, men det var da fælt til generalisering ... ;)

Det er mange dyktige leger der, og jeg for min del ble ihvertfall ikke satt på Candidadiett. Men som sagt, kom gjerne med tips. Jeg trenger det - har ikke råd til Balderklinikken lenger, og har derfor vært uten en ordentlig lege i snart tre år ... Har (sannsynligvis) ME, hypotyreose og binyreproblemer, og trenger en lege som kan noe om disse tingene.

lavendel sa for siden:

Ja jeg vet jeg generaliserer ;) Har bare ikke noe god følelse for det stedet. Jeg visste ikke det var leger dere var ute etter for det kan jeg ikke så mye om. Jeg tenkte på homeopater osv, da har jeg hvertfall hørt om folk som er fornøyd hos enkelte. Men leger ja, skal vi se du kan jo sjekke ut Leif Ims ved Arena klinikk.(www.arenaklinikk.no) Han driver endel med hormoner hvertfall.. Du har litt å stri med ja, håper du finner noen som kan hjelpe deg da!

Huldr sa for siden:

Takk skal du ha! Nå har det seg faktisk sånn at jeg har vært pasient hos Ims også ... :p Hadde ham som fastlege, men det har han sluttet med, og som privatpraktiserende tar han vel forholdsvis høye priser han også.

Jeg får lete videre. Jeg har ihvertfall en veldig dyktig akupunktør :)

Carisma sa for siden:

Hmm, jeg går til homeopat på Arena jeg, kanskje jeg bør vurdere lege der også da....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.