Jeg liker IKKE cottage cheese men måtte prøve oppskriften jeg fikk av ei venninne,og den var virkelig goood :p
1 boks cottage cheese
3 ss søtning (jeg brukte hermesetas)
4 egg
200 gr frosne bringebær
1 ts vaniljepulver
3 ss pofiber (kunne sikkert brukt litt mere)
Smør en ildfast form og bland cottage cheese og egg. Tilsett pofiber, søtning og vaniljepulver. Legg de nesten tinte bærene i bunnen på formen. Hell cottage cheese-blandingen over og stek "kaken" i stekeovn på 225 grader i ca. 30 min.
Den ble passe i kantene,men litt våt i midten,men så var bærene mine helt fryste når jeg hadde dem oppi :) Kanskje man skulle hatt mere pofiber oppi,eller noe annet som binder,men jeg er ikke så kjent med sånt :rolleyes:
Smaken var super god og kaka får jo veldig lite karber :D
Fant det i Sverige,heter semper pofiber...aner ikke hva det egentlig brukes til,men måtte erstatte hvetemel i oppskriften,og tok det :) aner ikke om du kan bruke noe annet altså
Hvordan blander du CC blandingen sammen med egg? Kan jeg bruke vanlig miksmaster? Ser ut som det er litt klumper av CC på bildet, så da finmoser du vel ikke CC? Eller bruker du bare en vanlig håndvisp?
Og tror du denne kan fryses i mindre stykker.
Ser for meg dette som den perfekte kveldskos.
Jeg vispet først eggene godt og helte CC oppi sammen med det andre og vispet litt til :) (med miksmaster) egentlig ikke så glad i de klumpene,så neste gang skal jeg kille dem med stavmikser før jeg har dem i eggeblandingen :D Rakk ikke å fryse,for den ble borte så alt for fort :D Men ser ikke at det skulle være noe problem,bare varme den litt i micro`n når du skal koooose deg på kvelden :p
Ikke sikker på inneholdet jeg heller,men veit at det er litt mindre karbo i den enn natreen eller splenda, og den smaker kjempe godt på rømme/fløyelsgrøt :D og i Sverige så koster den 26 kr (billig)
Å den så god ut! :) Kan sikkert bruke sukrin eller stevia istede for kunstig søtning!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.