< Tilbake til oversikten

4kg på 3 dager?

LilNoor sa for siden:

Jeg skriver for mamma'n min, som begynte på ketolyse kuren på mandag. Siden mandag har hun gått ned 4 kg, og er litt bekymret over dette. Det er jo forståelig. Jeg har allerede fortalt henne hvor viktigt det er å drikke rikeligt med vann. Men nå lurer jeg på om vektnedgangen kan skyldes at hun har tatt mye medisiner i det siste. Kan de gjøre at hun holder på vann? Det har spesielt gått på smertestillende av det kraftige slaget. Hun har også hatt noen kortisonspøyter i skulderen (ca 2 mnd siden) pga av et fall noen måneder tilbake. Er det noen som har erfaring med dette?

Begod sa for siden:

Ingen erfaring, men 4 kg på 3 dager ikke fryktelig unormalt, tror HP gikk ned 10 kg på en uke. Man slipper vanligvis mye vann i starten på en slik kur selv gikkk jeg ned 3 kg førsteuka på Atkinsintro.

Når det gjelder medisinering og ketolysekuren så anbefales det at man tar kontakt med sin fastlege før man starter ketolysekuren.

ketolyse.no/

Nille sa for siden:

Normalt mister man 2-3 kg vann den første uka - noen mer, andre mindre. Men om hun har tatt medisiner er det vanlig at visse medisiner binder vann i kroppen og at man da mister dette vannet når man går på såpass lavkarbo kosthold. Det er IKKE farlig. Så lenge man tar de anbefalt vitaminer og mineraler - som er EKSTREMT VIKTIG fordi alt vannet man skyller ut også tar med seg viktige mineraler og sporstoffer kroppen trenger.

Så be henne ta vitaminene, mineralene sine og drikke masse vann. Du kan også sende en PM til Torkil, - ser han er innom nå og da....

LilNoor sa for siden:

Jeg har snakket med henne igjen idag, og det viser seg at smertestillende hun gikk på har bundet mye vann i kroppen, men OG at hun ikke har vært 100% flnik med vann drikkingen. Det merker hun i dag, da hun er sabla tørst! ;) Takk for tilbakemeldingene, vi var litt bekymret.

Torkil sa for siden:

.
Ketolysekuren er vanndrivende i starten og må ta noe av æren for den initiale vektreduksjon noen opplever.Man svetter mer og tisser mer, derfor mer tørst. Det går fort over og er helt normalt. Mineralvann og litt seltin/ LO-salt er viktig i slike tilfeller.Etter det kommer vektreduksjonen overveiende fra fett. Da forsvinner det vi ønsker allermest, fettet rundt mage, lår ende etc.
Ønsk din mor lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.