Nå har det seg slik at jeg har matintoleranse mot egg og meieriprodukter (melk, ost, rømme, smør, youghurt osv osv.). Jeg har gjerne lyst å begynne på en lavkarbo diett (for andre gang), da jeg hadde positive erfaringer med det tidligere ifht mine candida plager. Problemet er at jeg synes det er kjempevanskelig å finne oppskrifter som ikke inneholder disse matvarene. Kan dere hjelpe meg å samle inn noen slike oppskrifter? Da hadde jeg blitt evig takknemlig :)
Her er et par oppskrifter på knekkebrød jeg har funnet i fra før:
Jeg har også masse matintoleranser (inkl egg og melkeprodukter). Jeg har ingen oppskrift å linke til akkurat nå, men de fleste middagsoppskrifter bestående av kjøtt og grønnsaker i en eller annen form (bakt, kokt, stekt...) går jo an. Står det "stek i smør" oversettes det automatisk i hjernen min til "stek i kokosfett e.l."
Man trenger ikke alltid utelukke alle oppskrifter. Jeg finner inspirasjon i nesten alle oppskrifter jeg kommer over, selv de hvor jeg omtrent ikke tåler en eneste ingrediens. Fantasien får virkelig jobbet;)
Bruker/liker du kokosmelk forresten? Jeg eeelsker å lage en stor gryte med curry (i alle varianter)! Og andre gryteretter som chili con carne o.l.:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.