frk_johansen sa for siden:
Hei, veldig ny på dette her, og sliter litt med å vite hva jeg kan spise i stedet for poteter og pasta bl.a. Er det greit med grønne linser? Tusen takk for svar :)
frk_johansen sa for siden:
Hei, veldig ny på dette her, og sliter litt med å vite hva jeg kan spise i stedet for poteter og pasta bl.a. Er det greit med grønne linser? Tusen takk for svar :)
Yonah sa for siden:
Nå står det egenkomponert i din filosofi, så det er igrunn helt umulig for noen å svare på.
Det er OK om du spiser ala Fedon Lindberg og ikke et aktuelt tema på katogen kost ala Atkins, Ketolyse el.l.
Jeg spiser grønnsaker og kjøtt/fugl/fisk og noe fett( rømme, smør, hjemmelaget bearnaisesaus el.l.) til hvert måltid og jeg spiser ketogent.
Carisma sa for siden:
Siden du har egenkomponert er det bare du som kan svare på det. Jeg regner med du har valgt omtrent hvor mange gram karbo du vil ligge på pr dag, og da må du regne evt linser inn i dette tallet. Linser har endel høyere innhold av karbohydrater enn endel grønnsaker.
Kitt sa for siden:
Alternativ til brokkoli
De beste grønnsakene
Hvilke grønnsaker
Jukseris
Blomkålmos
Hasselbackblomkål
Jeg er også veldig glad i rosenkål med masse meierismør!:sikle:
Cherry sa for siden:
Hvor høyt vil du ligge på karbene?
Rimelig høyt: Linser, bønner, fullkornspasta, fullkornsris etc.
Rimelig lavt: Grønnsaker i alle varianter.
Karolinee sa for siden:
Eg går på ketolyse og i steden for potete, ris og pasta bruka eg:
salat, veldig ofte.
grønnsaker, mest blomkål grateng sia eg ikkje e så glad i andre sorta
squash, ofte med litt fløte saus på
wok grønnsaker som : paprika, squash, løk, sopp, litt gulrot
sopp, paprika og løk i fløte
LiMe sa for siden:
Begynte med blomkål og broccoli i alle varianter, nå går det mest i salater. Trenger ikke så mye mat nå som i starten....
TrillTrall sa for siden:
Jeg spiser noe linser, men ikke i mengder av gangen. Og litt kikerter og bartollibønner.
I dag skal jeg ha broccolimos (kokes til de er møre og moses med smør og krydder med stavmikser) og halve rosenkål som stekes i smør til middagen. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.