< Tilbake til oversikten

Er dette feil?

smiley76 sa for siden:

Hei alle sammen. Ny på forumet her og startet lavkarbo ved nyttår. Sliter litt med å finne frem i jungelen :) Er litt usikker på om jeg spiser for mye. I går (onsdag) hadde jeg gått tre dager på lavkarbo og sjekket meg med en sånn ketolysepinne og den ga utslag. Sjekket igjen nå (er notorisk nattemenneske) og da var det negativt. Det jeg har spist i dag er:

frokost: to egg og hvitost, hadde dårlig tid og har stort sett altid hardkokte egg liggende, har tilgang til hønsehus ;)

lunsj: Salat med skinke, fetaost, norvegia i olje, rødløk, tomat og litt paprika

middag: biff (300g?)stekt i meierismør med gratinert brokkolistuing med baconost, CF og ost på toppen.

kos: litt baconcrisp

Drikker mye vann i løpet av dagen 3-4 liter.

Ifølge varedeklarasjonene skal ikke dette være mange karbene. Er det noe jeg bør unngå her? Salaten er fra kantina på jobb og det er alltid det samme på salat siden bortsett fra variasjon mellom skinke og kylling.

Smiley :)

ikke lagt inn ticker eller veid meg pga trøtthet om morgenen ;)

Nerthus sa for siden:

Sjekk stix to timer etter middag da er den visst mest troverdig. Ikke baser deg på ketostixen, hold deg til korrekt antall karber, NOK fett og mye vann.

Det er heller ikke alle som "raser" ned i vekt i starten. Det tar 2-8 uker for kroppen din å få i gang fettforbrenningen ordentlig, ofte lengre, så her må man ha tålmodighet :)

Jeg gikk ikke ned ETT gram på 6 mnd på kosthold likt det du beskriver - men helsemessig har jeg aldri vært friskere. Gi det ihvertfall en mnd uten vektnedgang før du kan begynne å dissekere det du har i deg og se deg om etter justeringer. Foreløpig synes jeg du skal kose deg med maten og lese deg opp på lavkarbo, så kommer resultatene etterhvert.

LYKKE TIL!

Charlott sa for siden:

Pirke bittelitt... ;) Det er sikrest resultat min 2 timer etter dagens SISTE måltid ;)

Nerthus sa for siden:

Takk for pirking - hadde det halvveis klart, heldigvis har man flere som kan hjelpe til med å presisere ;)

Carisma sa for siden:

Kroppen prioriterer alltid å fikse det den ser på som mest prekært. De fleste ønsker at det er vekta, men for kroppen kommer vekta alltid sist. :ja:

Charlott sa for siden:

Glise.... så er det jo bare såååå deilig å kunne pirke litt dah! :p

Nerthus sa for siden:

Hahahaha glad jeg kunne glede deg litt ;) :p

smiley76 sa for siden:

Takk for svar :) får se det an noen uker om kostholdet bør endres. Kjører foreløpig slik det er nå og som Nerthus også sa så kjenner jeg allerede en helsemessig forskjell, føler meg mer opplagt :)

Polarkarbo sa for siden:

synes din frukost har for lite fett. Hvit ost har lite fett. Prøv bacon i steden, føler meg så mett at jeg klarer med nesten med bare 2 måltider dagen. Lage du eggerøre kan du hele lit fløte inn i den også.

TrillTrall sa for siden:

Nåja. Jarlsbergost inneholder 27 g fett / 100 g, men ok, stekt bacon inneholder nesten 50% fett. :) Rått inneholder det "bare" 31,5 - hvor kommer de 18-19 grammene fra!? Er det så mye vann i kjøttet at vektforskjellen blir så markan etter steking?

jvb sa for siden:

edit: trilltrall var først! ;P
Du må sammenligne rå bacon med hvitost hvis det skal være noe poeng. Rå bacon har 54% vann, stekt bacon har 34% vann.

pr 100g - fett, protein, karbo:
Hvitost 27 - 27 - 0
Bacon 31,5 - 13,5 - 0
Gräddost 38 - 20 - 1

Men jeg vil tro at man spiser MER bacon, hvis man lager det fra de ferdige 150g pakkene, mens ost typisk spises i mindre kvanta (og dermed også gir mindre energi/fett). 1 osteskive er ca 10g.

Kanskje sa for siden:

Man kan altså spise for lite? Eller for lite fet mat? jeg antok at så lenge man ikke var sulten så hadde kroppen nok å gå på? Må sikkert presse i meg mer fett da, for jeg tror jeg spiser mindre enn trådstarter. har ikke sånne ketosestix så jeg kan måle.

Lumpe sa for siden:

Hadde villet satset på en omelett med salami og krydret med litt PiriPiri ( forfinet Kajenepepper.) rett i røra. 2 egg skulle holde, og fløte.

Jeg bruker å legge noen osteskiver på ene halvdel av omeletten mens den er i stekepanna og bretter så den andre siden over osten Y U M yum!

Kan legge til at piripiri (kajenepepper) skrur opp kroppstempen din littegranne en liten stund men det er bare kjekt for da forbrenner du mer også ;) Mao, du svetter godt ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.