wollafruen sa for siden:
Før jul nådde jeg målvekten jeg satte meg for 3 år siden. Jeg har tatt nedgangen i etapper og er strålende fornøyd med mine -22 kg. Formen er strålende og jeg trives veldig med lavkarbokostholdet.
Nå er utfordringen den å finne et kosthold som stopper nedgangen. Holder jeg på sånn som nå går jeg videre nedover, og det verken vil jeg eller skal jeg. Men jeg synes det er vanskelig å gi meg selv lov til å gjøre om på kostholdet. Det er så enkelt og ikke minst trygt med de mengdene, sammensetningen av karbs, protein og fett jeg har holdt meg til de siste årene (ligger på <50 karbs pr dag). Jeg føler ikke at å legge til pasta eller ris eller slikt (selv om det er fullkornsvarianter) er løsningen for meg, for jeg har vært en karbojunkie i ordets rette forstand, jeg klarer ikke å bare ta LITT, jeg får en eller annen craving, om jeg først begir meg utpå.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest noe særlig om hva jeg kan gjøre nå når målvekten er nådd og kosten sikkert bør endres noe. Hvis noen har anbefalinger på lavkarbo-vedlikeholdskost tar jeg de gjerne imot.
Glad - men litt lost - om dagen.. :o