< Tilbake til oversikten

Spiser dere noe knekkebrød?

Snuppelure88 sa for siden:

Har nettopp begynt med lavkarbo, men syns det er veeeeldig vanskelig uten knekkebrød eller brød...

Evt hvordan knekkebrød og hvor mange skiver om dagen? :o

TrillTrall sa for siden:

Det kommer jo an på hvilket karbonivå du vil ligge på. Fiberrik og rugsprø er gode synes jeg, fiberrik inneholder minst pr. stk., men det er ikke så rart for de er jo knøttsmå.

Er jo veldig usikker på det med hvor mange karbo per dag...
Tar gjerne imot tips :) Hvor mange har dere per dag?

Jeg vil ned ca 15- 20 kg. Så målet mitt er vel å være veeeeldig forsiktig med karbs..:o

Cherry sa for siden:

Det er ikke sikkert du trenger å være veldig forsiktig med karbs, men om du vil ligge veldig lavt sånn at du går i ketose, så kan du spise ett eller to knekkebrød GROVE knekkebrød pr dag., men da med godt og mye pålegg, helst av den feite sorten. Det beste alternativet er dog at du baker egne lavkarboknekkebrød.

Takk for svar! Dere er snille!!! Håper jeg kan få spørre om mer også, etterhvert som jeg lurer på noe :D

senorita sa for siden:

Spør i vei, eller søk på forsiden, veeeldig mye er nok spurt om fra før av og du finner nesten ALT på forumet :)

Takk.. Jaa, det er sant:) Skal lese der først:D

Charlott sa for siden:

Her finner du MASSE nyttig og bra info :D

TrillTrall sa for siden:

Men de er ikke gode. Sorry. Jeg har bakt Nannahs og de var ikke gode synes jeg. Jeg spiser rugsprø med smør og makrell i tomat innimellom, det er godt det! Men det skjer kanskje en gang i uka eller noe sånt. :)

Photobscura sa for siden:

På den annen side er det VELDIG mange som synes de er dødsgode! Jeg har aldri sett en oppskrift med så mange innlegg, for å si det sånn.

Cherry sa for siden:

Det handler ikke om smak. Det handler om det beste alternativet karbomessig. Om de er gode eller ikke skal ikke jeg si, for jeg baker ikke.

Medli sa for siden:

Nannahs knekkebrød var gode og fantastisk nyttige for meg inntil jeg begynte å brekke meg fullstendig på solsikkekjerner. Jeg takler de ikke lengre, rett og slett.
Så fra den dagen av har jeg spist fiberrik med linfrø (finnes en variant med solsikkekjerner, prøvde denne for flere uker siden da jeg ikke fant med linfrø, men brakk meg da også!), vanligvis ikke mer enn 2 om dagen. De har egentlig blitt min faste lunsj. :P

Alt er smak og behag, men vil nok anbefale å prøve å bake en eller annen form for knekkebrød selv, fordi man får veldig mye gratis karb-messig om man liker/klarer spise dem. :)

sidn sa for siden:

Det er litt en vanesak også, synes jeg ;)

Ligner ikke på "vanlige" knekkebrød, så om man har forventninger til at det skal smake det samme, kan man jo bli litt snytt. Disse lavkaroknekkebrødene inneholder jo mye frø, noe de aller fleste butikksortene ikke har i like stor grad. Har spist lavkarboknekkebrød i ca en uke nå (til frokost) og jeg får mer og mer sansen for dem :) (i alle fall er de MYE bedre enn klibrød...)

senorita sa for siden:

jeg liker hverken fiberrik eller rugsprø, og hadde ikke giddet å bruke min "karbokvote" på noe sånt, men nannahs knekkiser liker både jeg og samboern:D Men det er mye her som er skrytt opp i skyene som jeg ikke liker.. En får jo bare prøve seg frem :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.