< Tilbake til oversikten

Matpakke!

HMW sa for siden:

Noen gode matpakketips?

Jeg er student og har hatt det for vane å spise veldig mye brød, frukt, pasta og poteter. Jeg fikk et tips av legen min om å prøve lavkarbo siden blodsukkeret mitt har en tendens til å leke jojo. Målet mitt er derfor ikke å slanke seg, men å leve uten alt for mye karbohydrater for å se om det kan hjelpe meg å holde konsentrasjonen.

Problemet er at jeg syntes det er vanskelig å finne ting jeg kan spise på skolen. Jeg er vandt med å spise brød til alt. Har prøvd meg på salater o.l., men uten f.eks pasta blir jeg fort sulten. Når jeg da ikke kan spise ting som f.eks. frukt går jeg tom for ideer. Siden jeg er student er heller ikke økonomien på topp og heller ikke tiden. Om det er noen som har enkle, forholdsvis billige matpakkeforslag blir det mottatt med glede =)

BlirFjong sa for siden:

Når det gjelder salater må du tenke annerledes. Dropp store mengder isbergsalat og annet som ikke metter men fyll på med tunfisk/egg/kylling/kjøtt eller annet med proteiner. Sørg også for å få med litt fett, jeg pleier å ha i avokado og bruker en hjemmelaget oljebasert dressing. Ellers er middagsrester godt dersom du har muligheten for å varme opp :)

Nerthus sa for siden:

Da må jeg igjen reklamere for at det FINNES gode lavkarbobrød også :)

MINE favoritter (andre kan ha andre) er Karins beste brød (som du finner oppskrift på her på forumet), og brødmixen til spisdegslank som du bestiller på nett og får i posten (blandes med vann og stekes i ovnen).

De har bare 1 gram karbo pr skive, så jeg ser ingenting i veien for å prøve disse. De smaker etter min mening som ordentlig grovbrød, og det er mye fiber i begge to. (Spisdegslankmixen skal blandes med vann i foodprocessor i TRE sekund og så over i brødform... Så kjapt går det ikke men jeg har opplevd at 10 sek er litt for lenge og måtte faktisk TRUE deigen utav foodprocessoren og tvinge den ned i brødforma :lol: