< Tilbake til oversikten

Vektoperert og litt desperat

maja35 sa for siden:

Jeg tok gbp i august -09, og gikk raskt ned 30 kilo, så sakte ned 5. Nå, 1,5 år etter operasjonen er det bom stopp og jeg har faktisk gått opp to-tre kilo. Det gir meg panikk, og slettes ingen god følelse.
Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre videre, og leter etter gode råd.
Jeg spiser mindre enn vanlig mennesker, og spiser normalt sunt kosthold, ispedd en del pepsi max, litt sjokolade nå og da.

Nå kjenner jeg at jeg er veldig intr i å gå ned 15 kilo, så¨jeg kommer på ca 85 tallet.
Men jeg er redd og. Vil jeg hoppe opp i vekt etterpå? Vil det fungere på meg?
Er det andre vektopererte her som har erfaring?
Ketolyse?
Om en går for vanlig lavkarbo, kan man forvente å klare en vektnedgang på ca 15 kilo da, i løpet av en 6 mnd tid?

Jeg er så rådvill!

lifejack sa for siden:

Hei, og velkommen hit!
Du er dessverre ikke enestående når det gjelder å begynne å gå opp i vekt igjen etter gbp. Majoriteten av de opererte har gått noe opp igjen etter 1,5-2år.
Så flott at du ønsker å ta tak i dette før det kommer ut av kontroll!
Men du sier du er redd for å gå opp igjen "etterpå" hvis du begynner på lavkarbo/ketolyse. Hvis du har tenkt til å bare se på lavkarbo som en "slankekur", så vil du mest sannsynlig gå opp igjen når du slutter, ja. Du vil altså gå opp når du begynner å spise den maten du legger på deg av - naturlig nok.
Jeg tror det er viktig at du ikke legger om kostholdet uten hjelp fra fagpersoner når du er i den situasjonen du er i. Det stilles jo litt andre krav til hva tarmsystemet ditt tåler ifht til en ikke-operert:)
Men se på linkene over, og kanskje send en pm til en av de andre vektopererte, og hør hvilke tips de har!!
Og masse lykke til! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går:D

sisseln sa for siden:

Hei!

Min datter ble operert på fredag. Spennende. Hun sliter med å få i seg nok væske.

Tips til hva hun kan drikke mottas med takk. Disse proteindrikkene man kjøper på apoteket, blir hun kvalm av.

Selv går jeg mer eller mindre på lavkarbo hele tiden. Den eneste måten for meg å gå ned på. Har litt for mange utskeielser. Grr. Men nå skal jeg følge datter, og støtte henne.

Kitt sa for siden:

Du får nok ikke flere svar om du poster aldri så mange like spørsmål!;)

Med fare for å gjenta meg selv:
Du får nok ikke mange svar på det her inne!
Vil anbefale å bli medlem på vektoperasjon.no
Enormt mye eksperise der inne!:D

Væske er feks vann, gjerne med bittelitt fun light saft oppi da mange blir kvalme av rent vann! Litt utvannet juice, smoothies........
Proteindrikkene skal hun ha en om dagen av den første uken, men må jo ikke drikke alt på en gang, kan godt fordeles utover dagen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.