Jeg skulle lage meg ostechip, men noen hadde jaggu spist opp all taffeloste! :eek: Jeg var ostesugen og ost skulle jeg ha! :rolleyes: Et par blad av isbergsalaten ble dandert pent på matpapir til ca tallerkenstørrelse. Oppå der hadde jeg litt ferdig oppkuttet skinke og tomat. Jeg tok vanlig fet hvitost, skar tykke skiver og hadde den på full guffe på bakepapir i mikroen til osten smeltet skikkelig. Den skal IKKE stivne i vesentlig grad. Da osten var ferdigsmeltet tok jeg og snudde den oppned over det andre. Osten var varm og festet seg godt til både skinka og tomaten. Deretter rullet jeg sammen salaten til en wrap med papiret rundt da det er litt fett og spiste lun salat med myk ost inni! :sikle:
Lagde dette på nytt igjen i dag. Men denne gangen hadde jeg paprika og skinke oppå osten i mikroen en liten stund alt på slutten før jeg hvelvet alt over isbergsalaten. Det smakte jaggu pirog med ost, skinke og paprika av det! Og jeg som er såå glad i pirog, men ikke vil lage det grunnet endel karber! Jeg snurra hele greia tett sammen i matpapir og spiste det som en vanlig vrap. :sikle: Nydelig! I morgen skal jeg lage det på denne måten bare med kylling surret i fajitaskrydder med paprika og løk. Dandert med rømme og smeltet ost. :sikle:
Har steikt opp 800gr kjøttdeig-4 store sopp-1 løk-4 fedd kvitløk og en tommelfinger stor bit ingefær.(hadde ikke paprika. ) En god desj fløte og litt ketchup.
Fryser ned i porsjoner , så har jeg til ostewrap som helgekoz.
nam nam.
Mvh Grovsnus
wrap-it -up :-)
Jeg laget dobbel porsjon med frokost i dag for å kunne ha med på jobb i morgen.
Jeg la først matpapir på benken. Oppå der danderte jeg salatblader slik at det ble omtrent middagstallerkenstørrelse. I stekepanna lå en omelett med ost oppå og koste seg. Da osten var smeltet tømte jeg omeletten opp ned over salatbladene slik at osten kom mot salaten. Dette for å liksom binde salaten til resten. Lot dette avkjøle og hadde deretter oppkuttet skinke, tomater, agurk, enda mer ost, salt og pepper, paprika og en dæsj rømme oppå omeletten. Med matpapiret surret jeg dette tett sammen til en wrap.
Lurt å ha slike ting klart slik at det er lettvint å hente fram. Blir ikke så frista på andre ting da. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.