< Tilbake til oversikten

Ut å spise?

#1

cathrine sa for siden:

Jeg skal ut og spise med venner til Lørdag..(det er min 14 dag på intro)
Jeg har tenkt å ta det forsiktig, men man vet jo aldri...:)
Hva gjør jeg hvis jeg får i meg flere karbiser enn hva godt er? "Starter" jeg bare på ny frisk dagen etter? Eller har jeg ødelagt hele greia :( ?

Dette lurer jeg litt på sånn med tanke på fremtiden også...noen ganger er det ikke til å unngå å få mer karbo. enn man "tåler"!? Skeier man ut, starter man vel ikke intro dagen etter eller gjør man det?

(dette ble uttrolig rotete skrevet, beklager...)

cathrine


#2

HP sa for siden:

Ut å spise går jo kjempefint!

Bestill ekstra grønnsaker i stedet for potet/ris/pasta.

Om du gir beskjed at du er på Atkins så kan vel kokken fikse noe riktig snadder? :D

Skeier du virkelig ut bare en dag så holder det nok å være streng noen dager etterpå... Eller det ikke påvirker deg i det hele tatt, men det finner du ut av... :p


#3

Fedonisten sa for siden:

Dette du nå skriver om finnes det nok utallige meninger om. Min mening og rettesnor er som følger:

Hvis du en dag har "skeiet ut" (liker ikke det uttrykket, men fant ikke noe annet akkurat nå) - og du går ut av ketose, så er det akkurat det som har skjedd. Du har gått ut av ketose. Det fine er; du er hjertlig velkommen inn igjen. De kiloene som evt. har forsvunnet - hopper jo ikke på igjen, og jeg må innrømme at jeg ikke helt liker formuleringer som at "alt er ødelagt" osv.

MEN! Det er viktig for meg å påpeke at jeg IKKE mener at man skal bruke dette som en hvilepute eller unnskyldning til å hoppe inn og ut av ketose etter som man selv finner det for godt. Vet ikke sikkert, men tror neppe det er sunt.

I Hakkebakkeskogen sier de det enkelt og greit: "gjort er gjort, og spist er spist". Ikke noe annet å gjøre med det. Og det blir ikke ugjort om man depper.

Stå-på-videre-klem fra Fedonisten


#4

Carbokiller sa for siden:

Jeg tror at hvis man ikke bevisst VIL skeie ut så trenger man ikke gjøre det i det hele tatt. Det går fint an å være ute å spise på restaurant og samtidig gå på Atkins. Jeg spiste 28 måltider på restaurant forrige måned og fant ut at det går helt greit an å leve på Atkins selv om man spiser ute. Bare kutt ut potet, ris og pasta. Be om ekstra grønnsaker. Hold deg unna suspekte sauser. Drikk masse farris, og bestill de rettene du vet hva inneholder og som er "renest" mulig.

Og skulle du falle for fristelsen å "skeie ut" så er det jo bare å kjøre det inn igjen dagen etterpå. Håper du koser deg skikkelig nå da!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.