< Tilbake til oversikten

Er så lei

karbjunkie sa for siden:

Av at uansett hvordan jeg spiser så blir jeg bare større.

Gikk ned mye etter en real runde omgangssyken og har holdt meg der men det holder ikke. Nå spiser jeg "Vanlig" mat - ikke godteri og ikke brus - men rikker meg ikke. Jeg er svært aktiv også, men magen henger og henger og blir bare større og større. Derfor vil jeg prøve lavkarbo.

Men med tre barn under 4 er det ikke så lett å sette seg inn i alt dette, og jeg jobber jo også. Så jeg lurte på om noen rett og slett har noen enkle ukesmenyer jeg kan følge ?

Kitt sa for siden:

Velkommen hit!:)

Aller først bør du lese denne tråden, særlig den linken som heter LCHF på 3 minutter!

Deretter kan du sjekke ut Gerds ukesmenyer og oppskrifter. Du finner dem nederst i første innlegg i journalen hennes!

Lykke til!:heia:

karbjunkie sa for siden:

Tusen takk, veldig snilt av deg. :)

Vil gjerne ha flere også:)

karbjunkie sa for siden:

Må spørre, når du skriver kjøttboller - er dette bare vanlige kjøttboller eller noe du lager selv?

karbjunkie sa for siden:

Takk :)

Føler meg litt dum som ikke har lest den første tråden først.. Litt trøtt og sliten:-)

Kitt sa for siden:

De fleste kjøttboller kjøpt i butikk inneholder for mange karbohydrater. Veldig enkelt å lage selv, med masse ekstra fett!:)
Ligger nok oppskrift i Lena Beatrice sin blogg!

karbjunkie sa for siden:

Det gjorde det.. var bare litt tidlig på morgenen her :-)

Jeg som er så glad i ikeakjøttbollene.

Carisma sa for siden:

Det er fordi du er bedøvet av karbohydrater. Bare vent til du er avruset, da smaker de papp! :eek:
Du kan google svenske kjøttboller, da får du oppskrifter på lignende. Bare dropp brødrasp o.l.

karbjunkie sa for siden:

Vet du, det er nok helt ille.. Jeg elsker brødmat og jeg elsker coca-cola, jeg elsker potetgull og jeg elsker pannekaker.. jeg elsker poteter og ris og jeg er sykt glad i sauser.. Jeg er skikkelig karbojunkie, som nicket mitt tilsier..

Jeg gikk en periode til ernæringsfysiolog, og hun satte meg på en "diett" - skjønt, jeg spiste jo det hun ba meg spise fra før av. Når jeg kom tilbake og var deprimert av å gå opp i stedet for ned så sa hun at jeg måtte vel ha skeiet ut - men det hadde jeg ikke. Jo "sunnere" jeg spiste i forhold til hennes diett jo større ble jeg.. Nei, norsk husmannskost er nok ikke tingen for meg.

Forøvrig, jeg lager tandoori på denne måten; 3DL matyoghurt og 1dl tandoori paste - er dette også fyfy på lavkarbo? Det er med kylling...

senorita sa for siden:

du kan alltids lage lavkarbopannekaker da :D om det er fyfy må du nesten se på karboinnholdet i yoghurten og tandoori pasten.. Mye "ferdiglaget" har mye sukker i :/

sauser kan du lage enda, bare ikke posesauser som er masse transfett og sukker i.. :) Jeg elsket boller, pasta og ris og kunne vel omtrent levd på kun det.. Men holdt på i 3 mnd og har ikke rørt noen av delene, og savner det ikke.. 5 minutters matnytelse er ikke verdt å IKKE gå ned 20 kg som jeg snart har gjort :D

langaard sa for siden:

20,4g kh i 100g tandoripaste:)

senorita sa for siden:

ja da ville ikke jeg spist det :p

karbjunkie sa for siden:

Men jeg spiser jo ikke 100g paste - det skal jo stekes i ovn med kylling? Er naturell matyoghurt da.. kan sikkert bruke CF istedet:)

Jeg er veldig sånn som lager all min mat fra bunnen av, så ikke et problem å ikke bruke poser.. :)

Jeg har veid meg idag og jeg vil ned mellom 10-20 kilo.. Er dette noe for meg da?

Har så lyst

senorita sa for siden:

Lavkarbo er for "alle" vil jeg si, alle som vil føle seg bedre.. :) du klarer sikkert fint å gå ned 10-20 kg med lavkarbo, jeg har gått ned 20 kg nå på 3 mnd :))

karbjunkie sa for siden:

Oi, det er mye!

Kan jeg ha ketchup på stekt egg? Og kan jeg bruke smør? til å steke.

karbjunkie sa for siden:

Er dette raja tandooripaste?

Kitt sa for siden:

Bruk ketchup uten sukker!:)

Og ja, vær så snill å bruk SMØR til å steke i! Ekte meierismør!:) Til alt, hele tiden, til og med naturell, skåret med ostehøvel! Beste fettet man kan få!:D

karbjunkie sa for siden:

Jeg bruker alltid ekte meierismør :) Hæler ikke liksomsmør..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.