< Tilbake til oversikten

Egyptisk mygg

arkine sa for siden:

jeg har vært i Egypt ,så ingen mygg der nede ,,
men to dager etter hjemkomst, er jeg full av myggstikk , (antar det er mygg) ,spesielt på leggene,det klør noe infantisk innimellom
noen som har opplevd det samme
og i tilfelle hvor lenge varte det

BlirFjong sa for siden:

Sikker på det er mygg? Det kan være det er sånne veggdyr eller hva det heter som ofte finnes på hoteller.. De kan ha fulgt med i bagasjen :/

arkine sa for siden:

ja har vært inne på den tanken også,men har vasket alt av klær som var i kofferten,og ikke brukt dem
men kan vel mulig være det jeg reiste hjem i ,men det ble også vasket ,

men utslettq ligner veldig på de som hadde blitt stukket av mygg der nede,flere som hadde sånne utseltt på leggene

legen visste ikke hva det var ,og visste heller ikke om det var smittsomt
fikk kortison og aleregi piller

BlirFjong sa for siden:

Får håpe det gir seg! God bedring :)

arkine sa for siden:

kløinga ser ut som har gitt seg ,
brukte et gammelt kjærringråd ,, smurte på tannkrem ,og det virket;)

BlirFjong sa for siden:

Man skal ikke kimse av kjerringråd, de funker ofte de :D

Nemii sa for siden:

Høres ut som bed bugs, legger ikke merke til dem før hele deg klør!
Går nok fort over, kortisonkrem kan dempe kløen

Kanutten sa for siden:

Legg dyna i frysern... Og la den ligge der lenge. madrassen henger du ut av vinduet eller setter den utenfor veggen.

Hvis det er omtrent det samme som sandlopper eller fuglelus... har hatt katt skjønner du... :p

arkine sa for siden:

ser ut som det er over nå ,i alle fall kløinga,og merkene er på vei bort
tannkremen gjorde underverker,,kortison var bare bortkasta penger.

ja det skal bli artig å se om min venn som overnattet i natt ,får det samme ,,
uf å uf,,

Rosekinn sa for siden:

Heisann!
Jeg var i egypt for et år siden. Jeg fikk maaange myggstikk de første kveldene. Vi satt ute i etter at sola hadde gått ned ved siden av en del busker. Jeg slutta å telle da jeg passerte 50. Klødde noe forferdelig, men fikk gode tips av de lokale folka der. De smurte på en krem og noe sitronsak. Funka fint det :) Men følte meg ikke så smekker der jeg hadde pynta meg og var full av røde prikker på leggene, som i tillegg hovna opp :) Men en del av opplevelsen det! Hadde det kjempegøy likevel :)

arkine sa for siden:

jeg hadde også en fin tur
men det rare var at det slo ikke ut før to dager etter jeg kom hjem
men det lignet veldig på de myggstikka folk gikk rundt med der nede
men la aldri merke til noe mygg,
men noen fluer hadde vi som var synlige

jaja så og si over nå , så går nok bra

Photobscura sa for siden:

Ah, tannkrem, godt tips! Hjelper det mot all type kløe? Myggen elsker meg, og ja ... jeg har en katt som drasser inn fuglelus om sommeren, noe jeg får svi for ettersom han purker i senga mi halve dagen :rolleyes: (og kanskje investere i et sengeteppe :).

TrillTrall sa for siden:

Det er vel fugle_lopper_ dere mener og ikke fuglelus? Fuglelopper gir meg diiiigre stikk som klør som et rent helvete i en uke! Vanlige myggestikk er bare barnematen mot de der!

Hehe, mulig. Er ikke et tema som kommer opp sååå ofte. Jeg fikk noen litt hovne prikker som klødde her i sommer, og det tok litt tid før jeg skjønte det var fugle ... lopper. Hehe. Men de lever ikke så lenge utenfor kattepelsen, da. Så det hjelper å bare skifte sengetøyet oftere, men som sagt, av flere grunner (=røyting) så vurderer jeg sengeteppe.
Men, bra ting, jeg reagerte VELDIG på alle type insektsbitt før, men etter kostholdsomlegging, så not so much :). Får like mye myggbitt, da, men får ikke ping pong-ball store stikk lenger.

Kanutten sa for siden:

Klippet fra allergiviten:

That's it! Sengeteppe nå! Loppehalsbånd lukter jo helt forj*vlig!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.