Hei!
Begynte mitt nye og bedre ketolyse/lavkarbo liv igår og vil gjerne vite om jeg er på rett spor. leste ketolyseboka for noen år siden og har lest masse her inne. venter på at biblioteket på skolen får den inn i løpet av uka sånn at jeg kan gå grundigere til verks. Men til det skjer vil jeg gjerne høre med dere som har erfaring hva dere syns om det jeg så langt har spist :
(da vet jeg om jeg kan fortsette sånn inntil jeg er helt serriøs ;)
mer grønnsaker skal bli ,for det elsker jeg jo :)
jeg har bare ikke helt oversikt over hva som er lov eller ikke, så har bare turt å spise de jeg mener har sett er "trygge"
-vanligvis er jeg helt gal etter bønner,kjerner,nøtter osv men som sagt..jeg må lese mer :)
Jeg synes du har hatt en fin start. Jeg har regelen for meg selv at jeg spiser grønnsaker til alle måltidene. Ofte blir der broccoli eller blomkål. spiser mye sopp, alt av salater aubergin og squars agurk ol. De fleste rotgrønnsaker er ut!
Lurt å gå inn på oppskriftstråden, mange gode ideer der.
Blir nok mye lettere for deg etter du har lest boka, da skjønner man hva det går ut på.
Jeg leste boka etter 3 uker, skal love deg jeg fikk mange aha opplevelser.
Er også mer motiverende å ha en kost filosofi å gå etter.
jepp, jeg må sette meg skikkelig inn i det.. men tror at dette kan være noe for meg,og gleder meg over starten..
menne -kommer jeg i ketose slik jeg holder på nå?
kjøpte stix idag og den slo ut på den middels rosa tonen -betyr det at jeg er på vei eller skal den være mer mot det lilla?
er intro fasen i boka mye strenger enn hva jeg foretar meg nå? for disse to dagne har jeg jammen spist deilig mat og mye av det!
Du kan spise alle grønnsaker som vokser over jorden, minus mais + løk og paprika i begrensa mengder. Nøtter kan du spise. I begrensa mengder seff. Det er enkelte nøtter med masse karber, og så foretrekker faktisk jeg å spise nøttene rå og usalta. Det var uvanlig i starten å gjøre det, men nå er salta nøtter ufattelig salt for meg og rå nøtter nydelig.
Ser bra ut. Det er mange grønnsaker du kan spise, og champignong. De med høyt karbohydratinnhold er det bare å spise mindre av hvis du veldig gjerne vil ha litt. Som hvitløk, persillerot og gul løk f.eks. Artisjokk, gulrot, rødbete, kålrabi og pastinakk har litt høyt karboinnhold. Mais bytter du bare ut med minimais. www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
er intro fasen i boka mye strenger enn hva jeg foretar meg nå? for disse to dagne har jeg jammen spist deilig mat og mye av det![/quote]
Det er egenlig ikke noe intro fase. Bare fortsett som du gjør. Viktig at du drikker mye. Helst vann.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.