:confused:Kjære vene så dårlig form jeg er i. begynte 1.januar. Er kvalm,hodepine,utmattet på 10min, greier ikke mat, blir enda kvalmere bare ved tanken. Er dette normalt:confused:Håper noen kommer med gode tilbake meldinger, for nå er fristen stor til å hoppe av!:mad:
Takk for tilbake melding, herlig side dette, godt at det finnes folk som er villig til å hjelpe andre på vei.
Lånte boken, men husker ikke det sto at det kunne bli så ille!:)
Væske tror jeg er ok, salt og grønnsaker er vell kanskje ikke nok av. Har du noen tips til lett spist mat? greier ikke tanken på å stå å lage noe spes..
Det jeg vil anbefale deg er å låne boken igjen, notere ned menyer osv og viktig info. Slik at du blir trygg på kuren, og at du "lærer" hvordan du bør spise :ja:
Vei og tell karber de første ukene. Litt arbeid er det, men litt innsats må man legge i det for at det skal fungere.
Telelr du karber en stund, setter det seg fort i fingrene og ting blir lettere å ta på øyemål :)
Det finnes masse oppskrifter i oppskriftsdelen.
I signaturen min er det linker til ketosevennlig mat. Noen er regna ut karbeinnhold i, men de fleste uten.
Det er grusomt kjedelig... Men når jeg har kvalme perioder så er det som regel på grunn av lite grønnsaker. Så kjenner jeg kvalmen komme snikende så skynder jeg meg å koke litt brokkoli og blomkål. Så salter jeg det litt med mineralsalt og spiser dette. Kjedelig, ja. Men det tar knekken på kvalmen min:)
Jeg må forresten ta Krom-kalium-tabletten ETTER frokost og middag sånn at magen min har begynt å jobbe før jeg tar dem. Tok jeg de før så ble jeg skikkelig uvel. Noen opplever det samme med lunsjtabletten.
Du kan spise pålegg, for eksempel - osteskiver, kjøttpålegg. Evt god ost fra ostedisken, selvsagt. Grønne oliven, grønnsaksstenger i rømmedip, en kopp te/kaffe med fløte i. Hvis du har en butikk med ferdigmat-disk i nærheten kan du feks plukke opp et par kyllinglår eller -vinger. Noen paranøtter/valnøtter går også greit. Lettvint og lettspist. :)
Ellers anbefaler jeg Gerds tomatsuppe - den er lett og rask å lage, og ikke vanskelig å spise i det hele tatt. :cool:
Har dere opplevd å bli i så dårlig form? sitter med inntrykk om at dette er lekende lett og fet mat er toppen..kiloene raser mens vi spiser biff med bearnaise...sier de. får dere ikke litt fettet opp halsen av og til?. ikke noe ille ment til de sier det altså, jeg ser det bare ikke slik, ikke enda i allefall. Men når jeg kommer bedre i gang,og formen forhåpentligvis blir bedre snart!! :)
I overgangen fra "normal" kost til lavkarbokost er det helt normalt å bli skikkelig dårlig. Det er avrusning, rett og slett! Kroppen din har karbohydrat-abstinenser, og trenger litt tid på å skjønne at den ikke skal hente energi fra stadige påfyll av karbohydrater lenger, men må omstille seg til å bruke fett som drivstoff. Det kommer til å gå over! :)
Noen som hadde jobbet på en rusklinikk sa her inne at abstiensene vi får når vi avruses på sukker er identiske med den tunge narkomane får. Det sier litt.....
såpass ja, da skjønner jeg skjelvingene jeg hadde i går når jeg sto opp, hele kroppen ristet og jeg kaldsvettet..det gjør jeg innimellom nå også.. Og ja, jeg spiste MASSE sukker. Spesielt i ren godteform, som vingummi o.l. og sju av sju middager innholdt. poteter,ris,pasta eller brød i alle varianter og helst tre av tingene på en gang.. Så da er det kanskje ikke så rart at kroppen min føles ruinert alikevell da:eek:
Jeg har spist tomatsuppe! vell jeg hadde ikke halvparten av de ingrediensene som i Gerds, men laget av fløte,vann,littbuljong. en skje tomatpure og en pølse.. både pølsa og pureen er vell kanskje fyfy i ketolyse, men lav karbo ble det i allefall da, så fikk magen noe..
Jaa, de første dagene kan være helt pyton - jeg følte meg svimmel og fjern i tillegg til kvalm, men for meg gikk det over etter 5 dager, og da fikk jeg plutselig masse energi - hadde lyst til å jogge hver kveld osv:D
Så hold ut, drikk masse vann, for det kommer til å gå over:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.