< Tilbake til oversikten

Funlight saft?

cafe latte sa for siden:

Kan man drikke dette. Jeg er utrolig glad i funlight appelsin. Og hvis det går så er det jo kjempe lett å få i seg nok vann. Vet at det ikke er karbohydrater i det, men er det kunstig søtning som forandrer seg til karbohydrater?

senorita sa for siden:

beste er å droppe kunstig søtning, for det kan gi sug etter søtt men.. Det går an å drikke :) Det har ikke stoppet meg. Jeg har gått ned 20 kg snart på 3 mnd, og jeg har drukket det. Men om det er sunt, er jo en annen sak. Aspartam og sånt er vel ikke så bra.. Men det har ikke stoppa vektnedgangen min i alle fall!

cafe latte sa for siden:

Det høres bra ut! Takk for svar :)

Anitave sa for siden:

Funlight er eneste måten jeg får i meg nok vann i hvertfall.
Dagen min starter med en halv liter funlight jordbærsmak.
Får dosen min av frukt "smaken" den veien.
Er veldig glad i frukt så det er jo ett savn.

Det er veldig inviduelt hvordan man reagerer på søtningstoff.
Jeg blir ikke mer sugen på søtt av det, men det holder meg på matten og unna annet søtt som er fy fy.
Pepsi Maxen er jeg overhodet ikke villig til å kvitte meg med, den holder meg unna alt mulig annet skvip av godterier.
Den fyller dosen min med søtt i hverdagen.
Søtningstoff har heller ikke hindret meg i å gå ned.

Må bare prøve seg frem og se hvordan en reagerer.

Cherry sa for siden:

Om man tåler det eller ikke er så individuelt. Man kan drikke det i utgangspunktet.

Personlig rører jeg ikke fun light, for det er BARE kjemiske stoffer.

Carisma sa for siden:

Hvis du har behov for doser med søtt i hverdagen har du vel søtsug?

TrillTrall sa for siden:

Samme her. Det er faktisk ikke lov til å merke flasken med "saft" for innholdet har aldri vært i nærheten av et bær eller en frukt...

Har lest flere plasser at dersom man tømmer en flaske uutblandet fun light i en maurtue så dør alle maurene. Og dette drikker folk!? :eek:

senorita sa for siden:

de dauer vel om det er vann og? Drukner?? :p

er vel ikke bedre pepsi max som "alle" drikker heller. aspartam i alt :P

TrillTrall sa for siden:

Nei, det er nok kjemikaliene i fun light som tar knekken på maurene, de drukner jo ikke selv om det er et realt regnskyll.

Jeg drikker ikke brus heller, holder meg langt unna aspartam. Går i vann og te her. :)

senorita sa for siden:

går mest i vann her, te klarer ikke jeg smaken av, samme hvor sunt det er :p

Carisma sa for siden:

Jeg drikker mye av disse teene:

Smaker av frukt og bær, og inneholder ikke koffein. Og smaker ikke bittert som endel vanlig te kan gjøre.

Kitt sa for siden:

Den med eple og kanel smaker som flytende eplekake!:sikle:
Men hvor kjøper du dem hen? Har bare fått dem på jobben, jeg, aldri sett dem i noen butikk!

Carisma sa for siden:

Helsekost, eller så har de de store pakkene på smart club og staples.

TrillTrall sa for siden:

De er gode! Særlig appelsinteen, men den er det nesten håpløst å finne her uten i de større eskene med mange smaker i. Bringebærteen smaker for mye varm saft for min del, men jeg skal sannelig stikke innom helsekosten i neste uke når lønna kommer... :p

Allikevel - jeg kommer alltid tilbake til den vanlige lysegule Earl Grey'en og også ofte til Eple, kanel og rosin, husker ikke produsent, men den selges overalt. :)

Kitt sa for siden:

Takk!:suss:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.