< Tilbake til oversikten

Kunstig søtning

Havana sa for siden:

Bor på en litt avsides plass i telemark, og prøver å finne noen sukkererstaninger. Har sålangt bare prøvd natreen for det er det som finnes her,. og den synes jeg smakte grusomt. Prøvde den i kake, så kan være derfor kanskje? Får man tak i Sukrin på f.eks Meny, Ultra eller andre store matforretninger? Eller om noen har andre gode tips til sukkererstaninger tar jeg imot :-)

Babycherry sa for siden:

Det går jo an å bestille sukrin på nett! ;) Jeg er veldig fornøyd med det! Det er en naturlig søtning i motsetning til splenda, natreen osv... som er kunstig fremstilt.
Ikke alle som bryr seg om sånt, bare et tips! :)

Havana sa for siden:

Takk, da skal jeg google litt :-) Akkurat nå så betyr det ikke så mye om det er kunstig eller naturlig søtning, for pepsi max'en og jeg er gode venner, så jeg har nok litt aspartam i kroppen for tida :p

senorita sa for siden:

jeg tror ikke du liker sukrin bedre enn natreen men.. du må bare prøve deg frem. Jeg har stevia hjemme, det er også bra:)

Havana sa for siden:

Hvordan er smaken på stevia da? Synes jeg har hørt så mange som synes Sukrin er bedre enn natreen, men jeg er åpen for å prøve annet også :-)

senorita sa for siden:

mange sier sukrin har en "kald" smak og blir skuffet, for "alle" sier det er som sukker. Eneste måten er jo bare å teste det selv :) sukrin er sunnere enn natreen i alle fall... :)

Carisma sa for siden:

Den mest nøytrale er nok splenda. Bakdelen med den er at den ikke brytes ned, og er derfor ikke særlig miljøvennlig.

alexsandra sa for siden:

jeg bruker stevia og er kjempe fornøyd. det koster litt,men det varer lenge for du skal bruke veeeldig lite av det. det er helt naturlig
så jeg anbefaler at du søker og leser om det.:)

Timiane sa for siden:

Jeg har prøvd de fleste søtningstoffene. Splenda er min favoritt. den får kjøpt i de fleste butikkene.
Stevia er også ok. den kan bestilles her:
www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-White-Stevia-Powder-12-oz-340-g/4319?at=0
Driver ikke reklamer, men om du bestiller for under 200 kr og 1300g er det billig å få det tilsendt. Har litt søt ettersmak, men om du ikke bruker for mye er den helt ok.

Sukrin er ok, men har en ettersmak som noen ikke liker. Ok for min del.

Vet ikke om du ble noe klokere....:)

alexsandra sa for siden:

1300g:eek:
går vel ikke ann det vel...

marjusen sa for siden:

Jeg har prøvd natreen, sukrin og splenda. Splenda er min absolutte favoritt. Sukrin og flytene natreen er jo helt karbofri, så det er jo en stor fordel.

Men nå veier jo ikke splenda en dritt, så en ts inneholder nesten ikke karbo. Bruker det kun for å søte varme drikker og smoothies jeg da.

Havana sa for siden:

Takk for svar :-) Jeg har prøvd meg litt frem nå. Bakte suksessterte til mannen i går med sukrin og sukrinmelis, var ikke så hakkende galt :-)

Timiane sa for siden:

Hva mener du? Pakkenm totalt bør ikke veie mere enn det, om man ikke vil betale mere enn 4 dollar i porto.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.