< Tilbake til oversikten

Søvn - hvor er du?!

G I malin sa for siden:

Begynte på South Beach i romjulen, men de siste par dagene har jeg hatt store vansker med å sovne. Det samme med min samboer! I går sovnet jeg kanskje i 6-tiden på morgenen, urolig søvn frem til 12-tiden. I kveld håpet jeg at jeg var utslitt nok (har gått tur hver dag), og jeg sovnet heldigvis i 22-tida. Når jeg våknet føltes det ut som at jeg hadde sovet i mange timer, så jeg sto opp. Da sier samboer til meg at klokka er bare 1 på natta :eek: Han har ikke sovnet enda, og nå sitter i i sofaen og er lys våkne... hehe

Søkte litt i forumet og fant ut av at det er flere her inne som har slitt med det samme i oppstarten av lavkarbo. Har det tatt lang tid før søvnen stabiliserte seg?

Jeg føler meg merkverdig opplagt, men savner å kunne sove skikkelig..

Kitt sa for siden:

Jeg husker jeg surret litt med søvnen en drøy ukes tid.
Magnesium er søvndyssende og muskelavslappende. Jeg tar 600mg hver kveld og sover godt på det!:)

G I malin sa for siden:

Takk for tips :) Nå har jeg kjøpt magnesium, så får vi se i kveld hvordan det funker. Hvor mye bør man starte på i første omgang?

senorita sa for siden:

jeg tar to piller, dvs 400 mg om dagen.. funker fint for meg.. Er det som er anbefalt på pakken, 1-2 piller, så jeg tar ikke mer.. :)

Nerthus sa for siden:

tar også 600 mg - spesielt for å unngå beinkramper om natta... (hadde det PRE-lavkarbo også da) :)

Kitt sa for siden:

Jeg sover på 300mg, men vil jeg unngå legg/lår- kramper/uro, må jeg opp i 600mg!

Overdosering merker du på om du blir løs i magen!:p

G I malin sa for siden:

Tusen takk for svar. Jeg skal prøve meg på 300 mg i kveld, håper det har god effekt :sove:

G I malin sa for siden:

Nå har jeg prøvd magnesium i noen dager, men for min del har det ikke hatt særlig effekt.. Det hjelper derimot på uroligheter i kroppen :)

Må nok bare ta tiden til hjelp, kroppen jobber sikkert hardt om dagen!

Nerthus sa for siden:

Hvor mye har du tatt hver kveld? Du kan godt prøve 600 mg om du kun har prøvd 300 mg. Jeg bruker 600 mg og har fremdeles antydning til kramper - uten magnesium hadde jeg ikke klart å ligge stille pga låste muskler i beina... (våknet opp med det om natta i en periode).

Kanutten sa for siden:

Jeg knasker magnesium så det suser etter, selv om det ble påvist for HØYE magnesiumverdier i blodet mitt. Jeg skal selv inn på søvnlaboratorie forhåpentligvis om ikke så lenge. Jeg lider av apne.. Det skjer uansett som jeg sover eller er våken, men det oppleves som værst mens jeg sover.. Da hopper jeg opp og ut av senga og hiver etter pusten. :p Jeg KJENNER jo at jeg ikke puster, men lungene VIL liksom ikke dra inn ny luft! :confused: Så jeg må konsentrere meg for å puste inn.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.