denne er skikkelig god og lagde den mange ganger før jeg begynte på ketolyse. en stor hit her i familien!
400-500 g kjøttdeig
1 pakke chorizopølse ( kan kjøpe oppskåret også)
1 boks hermetiske tomater
1 ts chilli / sambal oelek
rødløk
paprika
og andre krydder og grønnsaker etter smak.
stek først kjøttdeig og tilsett resten som er kuttet i biter. la det koke noen minutter.
server med revet ost, rømme og ruccolasalat! nyyyt !!
Jeg lagde denne til middag i går, og den ble skikkelig god - tusen takk for at du delte den med oss, Tone! Elsker chorizo, og brukte en hel pølse skåret i terninger. Slo godt an både hos oss voksne og ungdommen i huset :-)
Så bra den falt i smak:-) jeg pleier og å bruke e hel chorizopølse- er jo så godt. Kan også servere nachochips til resten av familien til denne retten. Falt i god smak her :-)
Jeg synes smaken av chorizo kommer bedre frem om den får frese litt i ei panne eller gryte før den havner oppi sammen resten.
Pleier lage gryte sånn ca som over her, men har i litt løk, hvitløk og squash for å "fylle ut" :)
Har også hatt i ostekuber like før servering, og dette gir en helt fantastisk sammensetning (men så kunne jeg levd p åsmeltet ost også, da..). Fungerer ikke så bra dersom det blir igjen rester ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.