Da var julen over og jeg er tilbake på lavkarbo etter noen utskeielser. Men nå har jeg en halvliter fløte og masse egg som jeg gjerne vil gjøre noe med, ikke flink på å ta opp fløte fra frysen for å bruke den, men siden jeg har tid i dag tenkte jeg at jeg kan lage noe istedet ;) Skal tross alt gjennom en uke med karboavvenning.. Kan bli vanskelig...
Jeg pleier lage omelett i den største panna i steikovnen. Har bakepapir på plata, heller over røra, setter den i ovnen og lar den stivne. Når den er passelig stivnet tar jeg ut bakeplata, har ymse greier på omeletten og topper med ost. Setter deretter plata inn igjen til osten har smeltet. Tar deretter ut plata igjen og mens alt er varmt ruller jeg hele greia sammen som en rullekake. Osten fungerer som lim. Jeg lar dette avkjøle seg og kutter det deretter opp i passende størrelser som jeg fryser. :sikle:
Nam nam.. Dette hørtes Godt ut ;) Lurt for lunsj til uka.. Skal begynne i ny jobb, og jeg aner ikke hvilke fasiliteter de har der ;) Kald omelett er jo godt ;)
Da skal det og is lages i dag, da skulle begge deler bli brukt opp ;)
Takk for tips ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.