< Tilbake til oversikten

Ny innsats lavkarbo - nå etter jul

kilokrig sa for siden:

Hei
Jeg er ny i forumsammenheng. Jeg har hatt et lavkarbo kosthold i ca. 2 md. og tatt av 6 kg. Jeg har hatt mye nytte av informasjon fra lavkarbo.no, i tillegg til bøker av både Lindberg og Skaldemann.

Jeg har iflg. stix vært i ketose, men i julen forsvant den rosa fargen på stix'en. Jeg føler ikke at jeg har hatt store utskeielser i julen, men multkrem (kunstig søtet) og for mye nøtter.

Er nå klar for ny runde, og lurer på om jeg må påregne 14 dager med ny diett av strengeste sort (der noen gram karbo over 20 g ødelegger alt og man må starte på nytt). ??

Da jeg startet dette begynte jeg litt forsiktig og ble strengere og strengere etter å ha beveget meg fra Lindberg sin bok til Skaldemann, og gikk ned ca. 1 kg pr uke selv om jeg ikke i starten forstod hvor streng man skal være.

Charlott sa for siden:

Tja, det må du nesten bare prøve ut selv tror jeg :)

Jeg hadde nok valgt å starte på induksjonen igjen for å kickstarte litt, men det er ikke sikkert du behøver 2 hele uker?

Cherry sa for siden:

Det er (nesten) helt umulig å kombinere lindberg og atkins, bare for å ha det sagt.

At stixen ikke ha utslag kan ha med stixen å gjøre og en mengde andre ting. Det trenger ikke å bety at du ramla ut av ketose og det er heller ikke noen stor big deal så lenge du vet at kosten har vært 99% riktig.

senorita sa for siden:

jeg får ikke utslag på stixen når jeg spiser mye kunstig søtet.. men jeg har likevel gått ned så tror ikke det har noe å si :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.