Nesly sa for siden:
Lurer på om majones er lov på ketolyse? Mener det er litt sukker i det.
Lurer også på om farris med smak er greit eller (lime/sitron) eller om det er kun den blå som gjelder..
Nesly sa for siden:
Lurer på om majones er lov på ketolyse? Mener det er litt sukker i det.
Lurer også på om farris med smak er greit eller (lime/sitron) eller om det er kun den blå som gjelder..
sylwester sa for siden:
Hei
I en hel tube er det ca 4g karber. Det er ca. 160g fett. Om du spiste en hel tube med majones så ville ikke dette ha noen annen effekt enn at du ble veldig mett. Spis så mye du orker :)
Farris med "en dråpe" med noe er greit. Styr unna de falske vannproduktene som inneholder både sukker og frukt.
Nesly sa for siden:
Oki, takk
Gracella sa for siden:
Du er faktisk helt nødt til å lese innholdsfortegnelsen på alle produkter du kjøper en tid framover. Noen produsenter har sukker i nesten alle sine produkter (Gilde er "fæl" i så måte :()
Som en tommelfingerregel skal du styre unna produkter som har mer enn 5 g karbo pr 100 g vare.
I ketolyseboka er det en oversikt over matvarer og karboinnhold og jeg foreslår at du studerer den litt nærmere ;)
Hvis du har lyst til å lykkes på ketolyse/LCHF så er kunnskap alfa og omega!
Du får mange gode svar her inne, men du kan ikke basere deg på å spørre om enkeltmatvarer - sjansen er da stor for at du kommer til å spise noe du ikke har godt av og som du tror er lov.
(Ikke ta svaret mitt for personlig, det er til alle nybegynnere som enda ikke har lest seg opp på filosofien de har valgt :))
Lykke til videre!!
Debussy sa for siden:
Hellmann sin majones har mindre enn 1 karb pr. 100 g - den bruker jeg :D
Zillah sa for siden:
Um... Er du heilt sikker på det? Eg meiner å hugse at den er litt "lur" den der. Du veit faktisk ikkje kor mykje karbo det er i 100 gram, fordi deklarasjonen seier (så vidt eg hugsar, eg har ingen boks her) at det er mindre enn 1 karbohydrat PER SERVING ... og ein porsjon er langt mindre enn 100 gram. Det er faktisk ikkje utenkeleg at det er 0,9g kh per serving, og dersom ein porsjon er for eksempel 30 gram (igjen, har ingen boks her), da har du 3 gram kh per 100 gram - mens deklarasjonen kan lure ein til å tru at det er nesten ingen verdens ting. Vil anbefale deg å sjekke igjen.
Debussy sa for siden:
Sjekket boksen nå - det står 0 karber (0%) pr. SERVING, ja. Og null er vel ikke alltid null. Trodde jeg hadde lest her inne at den var bra, men hvis det ikke er noe forskell ift Mills, så gidder jeg ikke å kjøpe den!
Cyan sa for siden:
Er det bare oppgitt per serving og ikke per 100 gram også? Bruker det ikke å stå begge deler?
Hellmanns majones er mye bedre på smak enn Mills syns jeg i :sikle:
jvb sa for siden:
Husker jeg sjekket etiketten på Hellmanns Real Mayo for lenge siden, og da var det 1KH pr 100g - altså så godt som null pr porsjon.
På nett står det 0g pr porsjon à 13g
www.hellmanns.us/products/nutritional_info/NutritionInfo.aspx?ProdId=HELLMANNSREAL
(fyi enkelte andre produkter er merket med "mindre enn 1g pr porsjon")
miranda79 sa for siden:
Er faktisk veldig enkelt å lage sin egen majones! Og da er det kjapt å regne ut hva som faktisk finnes av karb i den.
Det beste er at man zimzalabim kan lage en aoli av den, med litt flere karbs men herreminhatt så godt på ei skive proteinbrød!!
Zillah sa for siden:
Å du store min kor god Hellmans majones var...
Nesten litt for god, frister å ta meir enn ein burde av han.
Jo, det er veldig lett å lage eigen majones, men det er ikkje alltid eg blir like nøgd med min eigen heimelaga, har enda ikkje funne det magiske lille ekstra :kadetgaar
miranda79 sa for siden:
Litt pepper eller en dæsj cayenne kan løfte en tam majones. Og/eller litt urtesalt ;)
Tror jeg må gå og finne no å putte i munnen i kylen.... :cool:
Nesly sa for siden:
Hva med remulade. spiser dere det?
Runegutt sa for siden:
Ja, i bøtter og spann.
Jeg lager den enten med mills majonaise, eller med egenprodusert majonaise, + tungrømme (Også kjendt som seterrømme) like deler majonaise og rømme, en ts. grov sterk sennep, litt gressløk og dill, en dråbe tabasko ved behov.
Vips, remoulade du kan dø for.
Karboinnholdet finner du med å addere majonaisen og tungrømmen.
Denne remouladen er fantastisk til grønnfor. Man tager det grønnforet man skal spise til lunch+ det proteinet man skal ha til. Putter dette i en matboks, og drukner det i remoulade. Remouladen er fantastisk konserverende, så maten tåler rimelig bra temperatur uten å bli bedervet. Spesielt når du bruker industrimajonaise, får du god holdbarhet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.