Snorkfrøken__ sa for siden:
Hei
I denne jula har jeg skikkelig skeiet ut. Var ganske fornøyd at vekta viste "kun" 1 kg opp..hehe.
Men på mandag er det påan igjen med nytt mot. Og denne gangen skal jeg "bare fortsette", det er deilig:D
Hei
I denne jula har jeg skikkelig skeiet ut. Var ganske fornøyd at vekta viste "kun" 1 kg opp..hehe.
Men på mandag er det påan igjen med nytt mot. Og denne gangen skal jeg "bare fortsette", det er deilig:D
Nerthus sa for siden:
Det har gått greit, noen få sjokoladebiter, to små porsjoner med riskrem, et par baileys... litt kålrotstappe og noen få små poteter - ingen store utskeielser :) Dessverre nok atil at chronsen min er DRITSUR på meg - enda nå etter mange dager strikt så sliter jeg litt med magen... :(
Fint med motivasjon til å fortsette hehe, og veldig fornøyd med at jeg innehar selvbeherskelse - når jeg aldri har vært plaget med slikt før :D (i matveien altså...)
grotingeling sa for siden:
Tok all utskjeiing før jul jeg :rolleyes:
Jula ble dermed brukt til å trappe ned på kabo-inntaket, og nå er jeg tilbake på eurodietten for fullt!
sylwester sa for siden:
Tatt fullstendig fri fra lavkarbo, men forbereder å starte på nytt fra mandag :)
Idarull sa for siden:
tok fri fra lavkarbo 24., 26. og 31. desember :) magen har vært bra. vekta har ikke rikket seg.
Anarko sa for siden:
Har spist litt riskrem, og multekrem (men brukte kunstig søtning). Så har det vært kålrabistappe, men det har jeg ikke dårlig samvittighet for i hele tatt.
Har hatt litt mageverk, men det har vært mange dager på rad med veldig tung mat, så syns ikke det er rart :) Nå er det back to normal sånn ca i alle fall. Har en tynnribbe igjen som jeg skal kose meg skikkelig med.
Dante sa for siden:
Deppa, ikke fornøyd i det hele tatt. Har gått mye, har holdt den delen, men jeg er så overkjørt og invadert og da avreagerer jeg på å spise. Det er ille.
føler meg så ille. Vil inn i hverdagen igjen, få kontroll og frihet
The Cat sa for siden:
Her har det vært full utskeielse, og kjenner det utrolig godt på kroppen (oppblåst osv). GLEDER meg til å kutte karbene fra mandag (sesongens siste julebesøk i dag). Håper skadene ikke er for store :o
Rin sa for siden:
Det gikk fint med meg i jula - jeg har aldri vært begeistret for verken riskrem eller potet, så for meg er jula bare et gilde av godt og fett kjøtt, nøtter og ostekake (som ikke er vanskelig å gjøre lavkarbo) :)
Men jeg hadde en (lenge planlagt) dag med pizza og en sjokolade-cookie i romjulen, som ikke gjorde det grann godt for kroppen. Tenker det blir en stund til jeg klarer å narre meg til å tro at jeg har lyst på brød og kake, igjen. :cool:
Phobia sa for siden:
Har gått veldig fint, ikke følt at jeg har gått glipp av noe. Det jeg har skeiet ut med er: Multerkrem * 3ganger, kålrotstappe *2, litt mye maltitolskjokolade og masse fløte. That`s it !
MEN kroppen min har vondt !!!!!!!!!! Har slitt med magen i flere dager nå, vært oppblåst og blubbete (skikkelig uvant og ekkelt etter nesten 3 måneder på lavkarbo) Problemer med å gå på toalettet osv......
Nei back in business fra 1.januar jeg - nå VET jeg jo hva som skal til for at kroppen min og jeg har det best mulig og det er HERLIG !
Godt nyttår folkens :-)
Lavkarbo ruler :cool:
cameri86 sa for siden:
Jeg har vel skeiet ut totalt fire dager mellom jul og nyttårsaften, med poteter, riskrem, sjokolade og diverse kaker og desserter. Heldivis har jeg ikke gått opp noe. Jeg hadde meg noen dager i romjulen der jeg kun spiste lavkarbo, så det gjorde nok at jeg tok av hele 200 gram :p Nå har jeg ikke holdt på så lenge med lavkarbo, men jeg merker at kropp og sinn trives mye bedre på lavkarbo :)
Kanutten sa for siden:
Har gått kjempefint med meg i jula. Har tom gått NED 1 kilo! :heia:
Jeg har spist bare lavkarbo rundt 50 karber. Eneste utskjeielsen må være noen glass rødvin ekstra.. Men jeg føler kanskje at jeg ikke spiser "god nok" lavkarbo. Så det er DET jeg skal sette fokus på nå¨i nyåret. Passe på å få nok og riktige grønnsaker i meg og ikke bare vanlig salat hver gang og sørge for å i meg "rett mengde" vann.
Etter at jeg begynte på vanndrivende igjen er det viktig med både passelig vanninntak samt rette grønnsaker for å holde elektrolyttene i sjakk. Legen vil ikke at jeg skal ta ketolysetabelettene. :confused: :confused:
Han vil jeg skal være så "medisinclean" som mulig mens jeg fremdeles er under utredning. Men maten får jeg lov å styre selv. :D
Debussy sa for siden:
Syns liksom ikke jeg har skeiet ut så mye, bittelitt potet (som jeg ikker trodde jeg ville få behov for i det hele tatt), litt kake - 3 ganger tror jeg + litt til. Likevel viste vekta i dag 85,8 - noe som er nesten 2,5 kg mer enn rekorden før jul...
Vel, det er bare å brette opp ermene og sette igang igjen!
Bøtt sa for siden:
Jeg har skeiet skikkelig ut jeg har vist gått opp3 kilo i jula jeg:(
Men fra i morgen av er det full guff med trening og ketolyse igjen..
Festina lente sa for siden:
Jeg har hatt totalt frislepp siden 4. desember (julebord, utenlandsferie + julefeiring). Etter 8 måneder uten noen spesielle utskeielser har jeg tatt en pause. Den ble litt mer "utvidet" en planlagt :eek: og jeg har spist og drukket alt jeg har kommet over uten noen hemninger i det hele tatt. :o
Mitt problem er at jeg "tåler" karber alt for godt. Uansett hva jeg putter i meg av brød, kaker, sjokolade, ostepop og andre karber blir jeg ikke spesielt dårlig. Ingen problemer med magen, muskler eller ledd slik mange får her inne. Kjenner likevel at jeg begynner å bli oppblåst i magen, og det skulle vel bare mangle etter 4 uker med total matanarki.....
Men nå er jeg motivert og klar for å starte på nytt igjen. Har begynt å drikke vann i dag, og nå er det helkutt på karbene. Blir spennende å se om kroppen får en boost vektmessig etter pausen. En kollega av meg gikk ned enda mer etter en pause, og det er selvfølgelig målet! :D
Så flinke alle sammen er med selvbeherskelse og motiivasjon. Jeg er helt imponert og blir veldig motivert av å lese om dere:)
klappe-klappe:)
misslinda sa for siden:
Jeg har skeiet helt ut i jula, men kun når det gjelder godteri, med maten har det gått på skinner.. Har gått opp en kilo, men det er nok mye vann og. Var flink å bevege meg hele jula. Alt fra å gå tur, ski, ake med mini etc.. Så heldigvis ikke mer opp.
Har nettopp vært ute på en times tur på isen. Ikke så effektiv trening, men fikk stramma mye muskler vd å prøve å holde meg på beina :p Hihi.. Nå håper jeg denne isen kan regne bort.. Drittlei!!
babydoll sa for siden:
Jeg synes faktisk jeg har vært veldig FLINK i jula! Har ikke fulgt ketolyseprinsippene til punkt og prikke, men har vært godt innenfor lavkarbo hele veien.
Har kost meg med sukkerfrie sjokoladetrøfler, mandelbiscotti og sukkerfrie kokostopper, mengder av sukkerfri julebrus og pepsi max, kakao av fløte og vann med krem på kalde dager og kålrabistappe på julaften og nyttår. Litt (ok, en del) rødvin og pittelitt peanøtter en kveld.
Min far har diabetes, så dessert ved julemiddagene har løst seg av seg selv, de hadde kjøpt heistad gele :D
Synes faktisk ikke det har vært vanskelig å si nei til høykarbo og godterier, og har passet på å ha noe jeg kan kose meg med i bakhånd for det meste.
senorita sa for siden:
jeg skeiet bittelitt ut med et par sjokoladebiter og noen klementiner på julaften, ellers vært flink :D og jeg har gått ned over en 1 kg i jula, jippi :)
Hamster59 sa for siden:
Noen få utskeielser, som kålrotstappe og ertestuing, litt marsipankake, lefse og fruktsalat. Magen har oppført seg ganske bra. Har holdt meg mest til lavkarbo-snacks/kaker, for vi har vært mest heime hos oss sjøl. Mandel-biscotti, delfiakake, brente mandler, snickers-karameller. Men synes jeg har spist lite, blir så fort mett på lavkarbomat..
Debussy sa for siden:
Rødvinen glemte jeg.... :_plystre: (har blitt en del, ja.... og mye mer mat enn ellers)
Og en dag drakk jeg sågar 2 juleøl - skulle ha lutefisk for første gang, og broderen bestemte seg for ikke å servere rødvin, jeg klarte ikke å bare drikke vann til.... :o
TrillTrall sa for siden:
Har spist alt mulig siden et par uker før jul. Ble i grunnen gledelig overrasket over at vekta viste bare 2 - 2,5 kg opp i dag. :) Magen har vært helt på bærtur, masse luft og oppblåst som bare fy! Men det ordner seg nok i løpet av uka som kommer tenker jeg. :) Har vært konstant sulten i hele jula med dette karboinntaket forresten.
Men nå har jeg fryktelig lyst på lavkarbomiddager igjen ja! Blir kokt egg med smør og kaviar til kvelds i dag kjenner jeg. sulten
Sanney sa for siden:
spist det jeg har villet egentlig, men holdt meg unna de værste sukkerbombene. vekta har vært stabil også, heller ingen bivirkninger utenom litt mer luft enn vanlig, uten at det har vært for plagsomt
ada-emilie sa for siden:
"Skeiet ut" med et halvt eple ekstra en dag, hi hi:)
Daurama sa for siden:
Hos meg har det gått skikkelig galt.. gruer meg til å gå på vekta i morgen.. hele desember har egentlig bestått av mye alkohol og karbohydrater, å det nærmer seg snart en mnd siden veiing, så jeg regner med + 10 kg i morgen.. det føles sånn.. ikke gøy, men jeg er forberet og dessuten VELDIG klar for å starte på nytt i morgen!!!!
langaard sa for siden:
:hjelp:
Blupp sa for siden:
1 kilo opp .... fikk juleambisjoner i desember og bakte alt for mye julekaker. Det er stort sett peppernøttene som har bygd opp det kiloet trur eg.
langaard sa for siden:
Ikke så bra:mad: Stekte krumkaker til gjestene, men mesteparten endte opp i min mage+ masse twist= mat fra helvete:sint: oG JEG ER DÅRLIG:mad:
Cherry sa for siden:
Opp 5 kg, men ned i fettvalkene på ryggen.
Carisma sa for siden:
Jeg kan "gratulere" meg selv med 5kg opp siden begynnelsen av november :mad: 3 av dem bare i jula. Vet jo det er mye vann, men jeg holder så alt for godt på vannet, så jeg bruker ukesvis på å bli kvitt det.
Anne sa for siden:
Katastrofalt dårlig hele 2010:mad:
Nok er nok...jeg er igang igjen:cool:
Lullen sa for siden:
Full utskeielse her i desember :o
Så idag er jeg tilbake for fullt og heldigvis ville mannen bli med også :) Det er så mye lettere når vi er to!
Skal tom trene idag stolt
senorita sa for siden:
veiedag idag.. ned 2 kg siden jul :D jippi :)
Camomilla sa for siden:
Jeg gikk opp 800 g etter to dager med "utskeielser"; en porsjon riskrem på julaften, noen hjemmelagede konfektbiter og 1 porsjon multekrem og et glass tomtebrygg 1. juledag. Det forsvant i løpet av romjula, og nå har jeg gått ned enda litt til :D Føler at det er litt sånn "nå-eller-aldri" for å kvitte seg med de ekstra, brysomme kiloene - da er det enklere å holde den smale sti. Merket det ekstra vannet i kroppen godt, fordøyelsen slet litt, og det ble mer urolig søvn. Fikk også en akutt, utmattet følelse etter de to dagene på jobb i romjula - ikke godt :(
Idamor sa for siden:
Joda, jule gikk vel så som så i grunnen. Veide meg midt i jula, og hadde bare gått opp 0,7 kg. I dag derimot var det 1,7 kg opp. Litt for mye utskeielser. Spes denne siste helga! Men nå er det ingen flere unnskyldninger for å skeie ut!
Titania sa for siden:
Har sluppet kostholdet helt løs i jula, eller ihvertfall prøvd.
Fannt ut at vanene jeg har opparbeidet i høst sitter veldig hardt og jeg spiser naturlig LCHF uten at jeg er bevisst på det. Vekta viser 2 kg+ i dag men på torsdag forrige uke etter 3 dager på jobb veide jeg 2 kg mindre. Har gått opp og ned 1-2 kg allt etter som hva jeg har spist. Formen har tidels vært dårlig etter de dagene jeg har skeiet ut. Har til og med spist potetgull (smakte ikke godt lenger) og smågodt (allt for søtt)Håper at disse 2 kiloene er borte i slutten av uka.
EmilyB sa for siden:
Full utskeielse her også siden misten av desember, men jeg merker at jeg orker mindre søtt og slikt enn før. Og mye av maten spist har vært veldig lavkarbo. På juleaften hadde vi f.eks Kalkun med rosenkål og blomkål og fløtesaus lagd fra bunnen, men jeg unner meg poeter. Har ellers blitt litt smågodt, is og potetgull. Generelt har jeg spist veldig lavkarbo på dagtid og skeiet ut i selskaper.
Resultatet har vært litt opp og ned: Frem til nyttårsaften gikk jeg utrolig nok ned 2 kilo, men la på meg de samme to kiloene etter en nyttårsaften med endel alkohol, sukker og stivelse. Er tilbake på "den rette sti" nå, og de to kiloene renner av, bokstavelig talt. Det var faktist det verste med å skeie ut på nyttårsaften. Jeg tror jeg fløy på do hvert 5 minutt etter at jeg la meg, helt til jeg sovnet. (Jeg drakk vin og sprit med sukkerfritt blandevann).
Jeg opplever at kroppen takler karbohydrater på en helt annen måte nå som jeg er så nær idealvekten min. Det virker ikke som om en utskeielse har så mye å si lenger.
Anarko sa for siden:
Syns det er litt rart, kroppen min har ingen vonde reaksjoner på sprit og sukkerfritt blandevann. Er kanskje litt løs, eller har vondt, i magen dagen derpå, men det hadde jeg på høykarbo også. Jeg går heller ned 1 kg etter en fylle jeg...
rava sa for siden:
Jeg har spist lavkarbo hele jula, men har ikke vært hjemme så litt ekstra har det blitt siden jeg ikke har laget maten selv. I tillegg har jeg hatt litt riskrem, et kakestykke og litt karamellpudding :D Alt me god samvittighet :D
fridr sa for siden:
Jeg har spist MASSE kålrabistappe, pittelitt potet, MASSE julekaker og godteri og sjokolade. Jeg har til og med drukket brus, spist potetgull og MASSE fine speltrundstykker. Jeg har holdt meg ganske frisk i magen, tross alt. Men i dag starta jeg igjen (ikke streng lavkarbo) og jeg eeeeeeeeer så godtesyk!!! Holder på å dø her.
I går utfordra jeg gubben min til å være helt sukkerfri ut januar. Og han tok i!
Null brus, øl, juice, godteri, potetgull og snacks generelt, ingen kaker, kjeks eller noe sukker i det hele tatt! Jeg tror han klarer det fint :D Blir superstolt om han klarer det :) Og jeg følger med... Jeg har ingen problemer med å leve sukkerfritt, men i dag SLITER jeg! Jeg har sånne cravings at det føles som at jeg er sulten.
Selvgjort er velgjort ;)
GODT NYTTÅR, FOLKENS :D :D
TrillTrall sa for siden:
Har spist mengder med karber i jula. :) De siste to-tre dagene av ferien (altså i nyttårshelga) skjerpet jeg meg litt da, men det gikk fremdeles ned både riskrem (du svake menneske...) og risboller... :sikle:
I går morrest viste vekta opp 2,5 kg, i morrest 2,0 kg så jeg er på rett vei igjen da. :) Ingen krise for min del med andre ord. Magen er mye bedre alt og det er deilig ikke å være sulten hele tiden som jeg har vært i jula. Nå merker jeg det skikkelig altså!
langaard sa for siden:
Ja vi er svake vi mennesker:mad: Men jeg finner styrke på forum:D
Gracella sa for siden:
Da viste vekta pluss 2 til 2,5 kg på tre uker, men jeg regner med at mesteparten er vann :o.
Det ble halveis Fedon og masse sjokolade og julekaker og en del Munkholm (det har jeg savnet litt).
Alt av hjemmebakt var godt, mens mesteparten av sjokkisen kunne jeg ha klart meg uten. Særlig melkesjokolade smaker pyton :p.
Har gått og gledet meg til i dag da jeg skulle begynne på lavkarbo og være i ketose igjen. Skal bli artig å se hvor lang tid det tar.
Godt nyttår til alle her inne :)
Edit: Var faktisk i ketose igjen på ettermiddagen/kvelden. Så da har jeg nok ikke spist så mange karber på søndag/mandag som jeg trodde??
Levita sa for siden:
Anne - jeg og! Men det skal gå fint, nå skal vi være kjempeflinke begge to!
Marte83 sa for siden:
i romjula har jeg gått ned 0,5kg faktisk :D veldig fornøyd med det, har vært stappmett hele romjula, eneste utskeielsene var den fantastiske sause til ribba som mamma lager og sukkerfri moltekrem :) ellers har jeg ikke hatt noen utskeielser.. tror jeg har spist 2 pepperkaker hele desember, og det synes jeg er veldig bra til meg å være :P for jeg er veldig glad i pepperkaker tenk :P
har blitt litt sukkerfri sjokkis da såklart.. men det blir man jo den prompefabrikken av :P
senorita sa for siden:
jeg spiste en liten bit av sukkerfri sjokolade og da var det rett på do hele kvelden. av en LITEN BIT!! Da spiser jeg heller mørk vanlig sjokolade gitt.. :P
barfor sa for siden:
2-3 kg opp, men var vel bare middels lavkarbo flere måneder før det. Men er i full streng gang igjen nå
aktivjente sa for siden:
Har gomla i meg alt jeg hadde lyst på - hele jula- og tenkte at "nå er jeg ferdig med det"- Hehhe: snakker om å lure seg selv :D- er skikkelig godtersyk, hele tida!!
Gikk opp ca 3 kilo, og de er på vei av nå!! (venter med å justere tickeren) Tilbake til mer energi, bedre humør, en mage som ikke står som en ballong m.m. Er skikkelig motivert nå!
Anne sa for siden:
Kjempeflinke:ja:...ihvertfall så langt:p Godt vi er flere.
mam sa for siden:
Det har egentlig gått fint, utskeielsene var vel 2 glass rødvin nyttårsaften og en flaske Munkholm på julaften. Jeg sa ja takk til den uten å tenke meg om, det er sikkert like mye kh i den som vanlig øl.
Men jeg har lagd altfor mange fløtekarameller med peanøtter og mørk sjokolade. Og selv om det er kunstig søtning i de, så skapte det et skikkelig sug i meg. 2. januar gikk jeg hvileløst rundt og bare tenkte: "Nå koker jeg en porsjon til". Dårlig signal, når kroppen er helt gira. Jeg hadde lyst på altmulig, bare spisespisespise. Men jeg "sto han a" og etter et par dager på striktere regime kjenner jeg at suget slipper taket. Kunstig søtsmak skaper sug hos meg, ikke bare ekte sukker som gjør det.
Opp 1 kg i jula, ned 0,5 etter 2 dager.
blucher sa for siden:
Jeg synes jeg klarte meg ganske bra, jeg!
Tok en halv mandelpotet til julemiddagen og en familiemiddag. Ble nok noe meljevnet saus hele veien. Laget kransekake med sukrinmelis og hadde nøtter, mandler og 86% sjokolade. 'Syndet' litt med rosiner og tørket frukt, samt noe juicedrikking og litt hvitvin. Det verste var nok at jeg spiste ganske mange strull, som jeg etter et totalt mislykket erstatningsforsøk måtte lage med vanlig sukker.
Så en ny rekord to dager før jul, så det var ingen veldig stor overraskelse at det ble en kilo opp derfra til 1. januar. Er fornøyd med dette, tatt i betraktning hvilken fråtsing jeg har pleid å bedrive i julen før om årene...
Back on track nå, har allerede tatt av 400 g til nå.
christine76 sa for siden:
Jeg synes det har gått helt supert i julen. Har kost meg masse med god mat, og har til og med gått ned i vekt.
Har ikke spist noe potet, men litt jordskokk og kålrabistappe. Surkål hadde jeg laget selv og brukt sukrin til søtning. Ellers er jo julemat super lavkarbomat. Til dessert hadde jeg riskrem søtet med stevia med rørte jordbær søtet med sukrin oppå. Andre desserter er lavkarbo sjokolademousse og blåbærgrøt kokt med stevia og JBKM. Så har det blitt litt sukkerfri konfekt og nøtter på kveldene. Jeg føler altså at jeg har fråtset litt i grunnen, men har holdt meg ganske bra til lavkarbo, og vekten har som sagt gått litt ned etter en god stund med stillstand. Så jeg kan ikke annet enn å si meg fornøyd. Skal helt klart gjøre ting på samme måten neste jul!
Torkil sa for siden:
Opp :o men ikke så mye
Mvh
Torkil
mallilen sa for siden:
Jula har gått overraskende bra også her :) Har faktisk ikke TENKT på hva jeg har spist, men spist det jeg hadde lyst på. Og til min store overraskelse og ikke minst GLEDE, så har "det jeg har hatt lyst på" vært noe ganske annet enn hva jeg hadde lyst på jula 2009 ;)
Resultatet har dermed vært at jeg ikke har gått opp noe som helst siden 1.desember, og det trass i 2ukers sydentur like før jul. Jeg er med andre ord meget fornøyd, ikke bare med at vekta har holdt seg, men at mine vaner&lyster har endret seg til det bedre :) BIG surprise der, altså!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.