< Tilbake til oversikten

Enkel og kjapp frokost

kaffelatte sa for siden:

Jeg begynner på jobb kl 7 om morgenen. Så jeg spiser aldri mat før jeg sitter på jobben foran pcen. Men jeg lurte på om dere hadde noen gode ideer til hva jeg kunne ha med meg og spise når jeg kommer på jobb. Frem til nå har mine måltider gått i litt appelsinjuice, kaffe latte(lagd med hjemmeifra, drikkende på toget) og 2 knekkebrød med gulost. Jeg kunne tenkt meg et litt mere variert kosthold.

Furine sa for siden:

Er det mogleg for deg å varme opp mat på jobb? Vi har mikro på jobb, så eg har gjerne med omelett med bacon, eller restar frå middag, og et det til frukost. Nokre gongar tek eg med ostebitar/raspa ost, ei eller anna form for skinke og et det med avocado som er mosa med litt salt. Osteknekkis som underlag for anna pålegg er også brukande. Det er berre fantasien som set stoppar! ;)

ada-emilie sa for siden:

Du kan putte noe ferdigstekt kjøtt eller ferdigkokte egg i en boks å ta med.

Carisma sa for siden:

Jeg pleier å spise enten 2 mikroknekkebrød med ost, eller en skyr m fløte til frokost. Klarer heller ikke spise før jeg har vært på jobb en stund.

(PS Appelsinjuice er ikke lavkarbo :o)

vær sa for siden:

Hei :-) Lag deg en god salat om kvelden
som du setter i kjøleskapet...og vipps så er frokosten klar !!

Furine sa for siden:

Ja, det skreiv eg ikkje, men eg lagar altså alltid alt ferdig kvelden før, slik at det berre er å hive i sekken når eg skal på jobb om morgonen.

kaffelatte sa for siden:

Har dessverre ingen mikro på jobben. Salat pleier jeg å spise til lunsj, så jeg tror ikke at jeg orker å spise det til frokost også, men takk for tipset.

tjeldberg sa for siden:

Avokado.. ta me salt og pepper å noe slags kjøtt du liker.. skinke for eksempel. Del avokadoen først når du er på jobb, så blir den ikkje brun. Fjjern steinen, dryss over det du liker å spis med skje rett fra skallet.. det er enkelt! Ellers digger jeg middagsrester, men jeg spiser den gjerne kald.. kjøttkaker (hjemmelagde) delt i to med majones og pepper. Veldig god kalde, samme med fiskekaker.

Eller enklere, spekemat rullet rundt brie (min favoritt) eller en annen sort ost du liker. 3-4 holder lenge til lunsj.. for meg holder det til middag :)

Ja det var mine tips, variasjon er en fin ting!

Kanutten sa for siden:

Kokte egg med majones på.

rava sa for siden:

Omelett er jo godt å ha med seg. Jeg bruker å steke omelett av to egg med litt fløte og krydder i. Legger i litt ost og det pålegget jeg måtte ha i kjøelskapet. JEg steker alltid omeletten som en halvmåne, så bretter jeg den med fyllet inni:rolleyes: Nå den er ferdig pakker jeg den i sølvfolie og så inn i en pose. Hvis du ikke har for lang vei på jobb så vil det fortsatt være lunk i den når du spiser den. Dette er min faste matpakke hvis jeg vet at jeg ikke får spist i kantina på jobb. Er like god kald :)

Ellers er jo hjemmelagde knekkebrød godt til frokost :)

Furine sa for siden:

Eggemelk er jo også mogleg, blande eggemelk og kaffi. Fyller godt.

Hamster59 sa for siden:

Tyrkisk yoghurt med hakka paranøtter + litt andre nøtter og bær i en boks. Om du har poser med frosne bær i fryseren, kan du ta litt bringebær + evt blåbær oppi. Dryss kanel over. Bærene tiner ganske fort.

Jeg spiser dette nesten hver morgen, holder meg mett i flere timer. :-)

Lissi80 sa for siden:

Jeg bruker som flere nevner å lage en omelett kvelden før (som jeg varmer på jobb). Når du ikke har den muligheten kan du jo koke noen egg kvelden før og legge i pose i kjøleskapet. Deles i to og spises med majones og litt pepper. En annen ting jeg lager til frokost er ostekjeks (etter inspirasjon fra lenabeatrice sin blogg). Jeg bruker å lage det i microen på jobb, men har også laget det klart hjemme og tatt det med i en tett boks. Går fint det og. Så er det bare å legge på det pålegget du ønsker :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.