< Tilbake til oversikten

Hei

Mellon sa for siden:

Har egentlig veldig lyst å prøve meg på ketolyse, har nemelig et ønske om å gå litt mer effektivt ned i vekt etter nyttår. Nå har jeg gått på egenkomponert lavkarbo med max 50 gram karber til dagen, da har jeg gått ned ca 500 gram i uken, som er fint, men vil gjerne jobbe litt mer effektivt med vekta, særlig de 10 neste kg, så kan jeg gå mer over til generel lavkarbo og en kost som er mer endelig og for alltid- ikke bare for vekttap.

Noen tips før jeg starter? Jeg ammer jo enda da, men håper på at lillemor spiser mer fast føde etterhvert nå, og så tenker jeg at mennesker for flere tusen år siden klarte å fostre ungen opp med morsmelk på tross av type Skaldman diett.

Helene M sa for siden:

Amming og slanking er vel uansett ikke anbefalt er det? Iallefall ikke rask vektnedgang?

Jeg fikk ikke lov til å begynne på Ketolysekuren av helsesøsteren og legen da jeg ammet. Grunnen var visst noe med at når man går ned i vekt så frigies det noen giftstoffer som gjerne sitter i bukfettet og går over i morsmelken. Nå ammet jeg bare i 4 1/2 mnd da. Da var det tom pupp gitt.

Hvor farlig det er eller hvor mye som går over i melken aner jeg ikke, mulig legen min var litt hysterisk:p

Når det er sagt. Noen tips ja. Vet ikke helt hvor mye fett du er vant til å få i deg på den egenkomponerte dietten dins? Det er mitt største problem. Å avstå fra karbene er lett, men å få i seg nok fett kan være en utfordring. Derfor har jeg kjøpt Cocosa og bruker en god teskje oppi kaffen. Og spiser et par avokado om dagen. Det hjelper på fettinntaket. :D

Lykke til! :D

Mellon sa for siden:

Men de kiloene jeg nå har, er jo enda etter graviditeten, er enda ikke nede på før gravid vekta, og det er kjipt. Samtidig så er jo dette estra fettet her nettopp for å lage melk av tenker jeg, og 1 kg i uken frigjør vel ikke såååå mye onder?

Når det gjelder fettinntaket, så har jeg ligget på nesten 200 gram fett til dagen, hvor mye bør en få i seg?

Helene M sa for siden:

Da har det nok ikke rukket å blitt så mye farlige stoffer i det fettet nei. :)

Ja, det er rundt der jeg bør ligge på fettinntaket, så kanskje det holder for deg også:D Da bør du egentlig bare passe på karbene. De skjulte karbene i tyggis og sukkerfrie drops feks. Og helst bare spise grønnsaker som vokser over jorden.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.