Min søster skal gifte seg, og da må man ha en gave... Hva er ikke noe problem, men hvor mye gir man for??? De ønsker seg gavekort, men jeg har virkelig ingen anelse om hva som er vanlig i slike situasjoner jeg altså! Noen som har forslag????
Hva med og lage et personlig album? Du har sikkert en del bilder av dere fra oppveksten. lim dem inn, skriv små personlige kommentarer, ingentig som varmer mer! Personlig blir det også+ kjøp en sjokolade til brudgommen:D
Enig med Anitave.
Man gir det man har råd til/lyst til.
Synes ikke man kan sette en "minimumgrense" da det er forskjell på om man som giver er student og 1000,- er laaaangt over det man har råd til, eller om man er i full jobb med halvt nedbetalt lån og godt kan gi omså et par tusen eller mer.
Får tro at det viktigste er at du kommer i bryllupet, ikke hva du gir de :)
Jeg hadde satt mye mer pris på et personlig album fra vår oppvekst sammen (som en annen her foreslår) enn penger. :ja: Gi etter evne, ikke etter det som er vanlig - det er helt avhengig av din økonomiske situasjon. Jeg tviler på at søsteren din vil bli glad om hun vet at du har veldig dårlig råd og gir 2000,- f.eks.
Men en bryllupsgave er jo til brudeparet? Da blir det litt feil om det bare er en ting til den ene... Syns sånt passer bedre til en bursdag med rundt tall f.eks. Jeg har vært i et bryllup hvor det var veldig mye fokus på bruden (sanger kun til henne, lysbilder for henne og ikke han osv) og det ble veldig pinlig!
Gi en opplevelse til dem i sammen! Trenger ikke være så dyrt, hva med kanotur inkl telt og vin?
Edit: Med mindre du klarer å få tak i barndomsbilder av han også da? Deres vei fram til hverandre eller noe sånt?
Kommer ann på hvilken livssituasjon søstren din er i. Når broren min giftet seg, skulle de flytte og pusse opp. Så jeg ga penger 1000 kroner.
Om du vet noe de trenger;Kkjøp det, eller penger.
Jeg laget også en annen bryllupsgave, en lysbilde fremvisning på festen. En historie om begge to, barndom og voksen før de møttes, og sammen frem til bryllpet. Veldig godt motatt av alle gjestene.
Du kommer nok på noe, Lykke til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.