< Tilbake til oversikten

yndlingsparfymen!

sommerfugl sa for siden:

[left]siden vi har sko og kjoler, må vi jo ha parfyme og :rolleyes: :D
så, hva er yndlingsparfymene deres? :smile: mine er:

"laura" fra laura biagiotti
"touch of pink" fra lacoste

på gutter er "tommy", fra tommy hilfiger god :sikle: thihi [/left]

*iselilja* sa for siden:

ååå, laura er god! var min favoritt i to-tre år. men ble litt lei.

yndlingstoppen:

boss woman - boss
ibiza island - escada. synd den har gått ut.!
laura, hihi=)

:p

LilNoor sa for siden:

Mamma bruker Laura. Den er sååååå god! :)

Selv bruker jeg Hugo for Women fra Hugo Boss. Har brukt den i maaaaange år nå, så er litt signatur duften min. :rolleyes:

Jeg liker også Happy fra Clinique. Det blir min neste go' duft når jeg reiser til utlandet. (Tror jeg da...)

sommerfugl sa for siden:

:ja: den er skikkelig god den! brukt den i 5år nå tror jeg...:rolleyes: :p

snoopygirl sa for siden:

akkurat nå bruker jeg tommy girl,,kjempe god...har aldri vært et parfyme menneske jeg før siste året kansje...

Aline sa for siden:

min favoritt er helt klart jean paul gaultier, "classique" har vel brukt den samme i 3 år?
mmmm I love it :)

:klem:

sommerfugl sa for siden:

noen som har eternity fra calvin klein? den er litt spesiell syns jeg, men god :smile:

elian sa for siden:

Jeg bruker nesten bare "Dalissime" fra Salvador Dali.

Har ei venninne som bruker Happy fra Clinique, og den er dødsgod! I hvertfall på henne.......

Ellers har jeg "Sunflower", bruker den litt på sommeren....

Aline sa for siden:

dalissime er bare helskjønn. har planer om å bytte litt mellom den og jpg... må bare få tak i den først. jeg har en, men den er for tiden hos en venninne... :o

;)

sommerfugl sa for siden:

var en kamerat av meg som stoppet ei jente på gata fordi hun luktet så godt, og spurte om hvordan parfyme hun brukte, hun brukte Happy :smile:
jeg gikk å luktet på den, men syns ikke den var så spesiell.. tror det er en parfyme som lukter kjempegodt på noen og ikke så godt på andre...:blinke::p

mofe sa for siden:

Jeg bruker Chance fra Chanel.
Den er veldig meg :)

Nille sa for siden:

De fleste parfymer lukter forskjellig på forskjellige personer. Jeg tåler ikke tunge parfymer som Obsession, Laila etc. Lukter som jeg kommer rett fra kasse 17 på kaien, eller har lånt bestemors gamle harske parfyme ala 4711 som har utgått på dato. Husker mor brukte Madame Rochas da jeg var liten. Den lukta såååååå godt. Når jeg kjenner den lukta nå blir jeg kvalm...

Jeg bruker CK1, evt. L'Air du Temps, - eller Body Shop sin Moonflower. Friske lette parfymer. En kollega kjøpte Eternity og luktet kjempegodt, - jeg kjøpte, brukte og lukta som beskrevet ovenfor. For et par år siden brukte jeg Estee lauders - White Linen, - den kan jeg heller ikke bruke lenger.

Det har med kroppskjemi å gjøre har jeg fått forklart .... men det vet jeg ikke noe om.

Helene sa for siden:

Jeg bruker Hugo boss - Deep red.. den er ganske tung og dyster egnetlig.. men en ypperlig fest parfyme..

til hverdags bruker jeg Ralph Lauren - Ralph (grønn) den er frisk og god synest jeg.. Thomas liker den veldig godt og.. og da er vi alle fornøyd.

magdalena sa for siden:

Jeg bruker for tiden Emporio Armani,lukter kjempegodt.Liker også Laura selv.Typen kjøpte Hugo deep red til meg,men den er veldig tung som tidligere nevnt og ikke godt likt...For øvrig må jeg nesten nevne at typen har flere parfymeflasker enn meg,og sko!!:rodme:

Jeg er nemlig littkresen og finner ikke det jeg liker.Men det er nå jeg som har kjøpt duftene jeg vil han skal lukte..

Mila sa for siden:

Bruker hugo boss-deep red.. (lukter vissnok ikke så "tungt" på meg i følge folk.

Og One fra calvin klein

Og en til jeg aldri husker navent på... :p men den er god

Fedonisten sa for siden:

Jeg liker 'She/Elle' fra Armani veldig godt.

Men visste dere at det ikke går an å ta patent på dufter? Bare på flakong og merkenavn. Helt sant! :ja:

Så når dere kjøper "parfyme sånn eller slik" så er det flakongen, emballasjen og merkenavnet dere betaler for.

Hvis noen skal ha nye dufter - så har jeg tilgang på mange av de kjente duftene jeg. Både til damer og menn

30 ml: 130,- kroner + frakt
100 ml: 260,- kroner + frakt

Klarte ikke dy meg - for parfyme er herrlig, men litt for dyrt!

:klem:

Daizy sa for siden:

Jeg bruker: DKNY (superfavoritten), Light Blue fra D&G, Feminine fra D&G, FCUK, J'adore og jeg er også veldig glad i Romance (men den har jeg ikke)... bare lette dufter på meg! :)
(Jeg har også Emporio White, Happy, Cool Water og Donna men disse bruker jeg sjeldnere)
Laura var favoritten min for nesten 10 år siden og da brukte jeg meg lei på den... men den er veldig god på andre :)

Hva er den beste manneduften da dere??? Jeg synes den grå Hugo Boss er superbest!

Mila sa for siden:

Enellerannen parfyme fra lacoste...:) (husker rett å slett ikke hva den heter) Lukter bare best på menn/gutter:p :p

Aline sa for siden:

har to favoritt dufter, men jeg aner ikke hva de heter.. men det er enkelte jeg GJERNE snuser litt ekstra på :p :D

mofe sa for siden:

sommerfugl - hadde det vært kult å lagt til en undersøkelse til denne tråden? om hvor ofte folk bruker parfyme? :) bare et forslag :)

sommerfugl sa for siden:

ja det kan vi jo :) men jeg vet ikke åssen man lager det.. klarer du..? :)

Zoë sa for siden:

Jeg er dessverre super-duperkresen når det gjelder parfymer....

Jeg har hittil bare kommet over 2 parfymer som lukter kjempegodt - og det er Jean Paul Gaultier ( korsett-flaska) og Tempore Donna av Laura Biagiotti - og Tempore Donna (som er den ultimate favoritten) PRODUSERES IKKE LENGER!!!! :hylgrine:

Har gråtkvalt prøvd å finne en erstatning, og Roma av L.Biagiotti er ikke så verst.... Men den kommer ikke opp mot min kjære Tempora Donna....

Og nå som jeg egentlig er litt lei av JPG parfymen, er jeg, som dere skjønner , mitt inne i en parfyme-krisesituasjon! :nedfor:

Aline sa for siden:

lei av jpg??? :eek: :eek: dååån hvordan går det an?? ;) :p

Albertine sa for siden:

Jeg bruker parfyme kun til fest, og da går det i Ypno av Otto Kern eller (som så mange andre) Deep Red.

Ruska sa for siden:

Jeg bruker for tiden Dolce & Gabbana, Light Blue.
Ellers så liker jeg godt Eternity fra Calvin Klein, Women fra Hugo Boss, en rød liten rund flaske fra Empario Armani (husker ikke navnet)....ja, det var noen..
[color=darkred][/color]
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg en nye en :p

God helg alle sammen !!

Nille sa for siden:

For dere som er interessert i parfyme vil jeg anbefale Patrick Suskinds bok "Parfyme" eller "Perfume" - Det er en roman om en mann som har vannvittig god luktesans og som lager parfyme.... Skal ikke røpe mer, men den er så godt skrevet at jeg kjente luktene da jeg leste !!:D

Albertine sa for siden:

Den har jeg lest....grøss

Huldr sa for siden:

:ja: Utrolig bra bok. Ikke for de ømfintlige akkurat... :eek:

Jeg liker ikke så godt å gå med parfyme... men jeg liker herreparfyme... snuuus :rulleøyne

friflex sa for siden:

Hah!

Endelig en hvilken/hva slag produkt liker dere best-tråd jeg kan være med på:D

Skjørt og kjoletrådene osv har på en måte ikke passet meg helt;)

Jeg har brukt Aqua di Gio fra Armani siste 6åra, nå kjøpte jeg også den nye fra Armani: Black Code da jeg var i London.

Har ellers hatt Hugo Boss, Boss fra jeg var ca konfirmant, og fikk en Tommy Hilfiger i gave en gang, men Aqua di Gio er og blir favoritten stort sett, lukter så friskt og sporty på en måte... Den Black Code er mye "tyngre" og krydderaktig, men god lukt av den og:ja:

MHM sa for siden:

HATER parfyme jeg...! Er ikke av typen som går og sniffer på flaskene på TaxFree. Er svært kresen på alle slags såper, hud- hårprodukter også, mye pga lukta. Men jeg har funnet en som jeg liker (og som både mannen min og Fedonisten liker, og da er jo alle tre fornøyde... :D ). Det er Mysteri fra Naomi Campbell. Sikkert fordi jeg er så mystisk av meg.... :cool:

Herreparfymer liker jeg VELDIG godt! (Klø meg på ryggen og lukt godt, og jeg er FANGET... :D ) Har ingen spesiell favoritt. Men mannen min bruker Lagerfeldt, og det lukter HAM og GODT. Jeg har kjøpt mye annet til ham opp igjennom årene, men alt blir bare redusert til myggstift-lukt. Han er dømt til å ha Lagerfeldt resten av livet... :rolleyes:

Tror jeg skal skrive opp en liste over hva folk bruker her jeg, så skal jeg ta den med i et parfymeri og lukte på dere! :D :p

RAGNA sa for siden:

Jeg liker godt Boss Woman. Søt og blomstrende, som meg selv... :D Ehh... :p

Aline sa for siden:

sånt liker vi :D (og med vi, så mener jeg vel egentlig jeg... :rolleyes: )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.