< Tilbake til oversikten

Hjelp mot diaré?

Fofa sa for siden:

Jeg har spist masse karber i jula(det var planlagt), starta på lillejulaften, og varte frem til og med mandag. Så, altså 5 hele dager jeg har spist det jeg ville. De første dagene hadde jeg ingen reaksjon i det hele tatt. Men natt til søndag var jeg skikkelig kvalm, og kasta opp. Vet ikke om det er pga karber, i og med at den reaksjonen kom etter såpass mange dager..eller om det er omgangssyke??
MEN, jeg har hatt skikkelig diaré siden natt til søndag. Det er det værste jeg har vært med på...beklager detaljer her, men avføringa er helt flytende, og da mener jeg HELT flytende..føles nesten som man tisser... Rett etter at jeg har spist noe, må jeg løpe på do...og det føles nesten utømmelig.. Kan gå på do en gang, også må jeg løpe tilbake bare 5-10 minutter etter igjen...
Flere som har det sånn? Synes det er ekkelt å ha det sånn... Noen som vet om noen fra apoteket som kan hjelpe? Jeg er altså tilbake på ketogen kost nå igjen, men starta som sagt i går, så jeg trenger nok noen dager på å komme i ketose..

trillian78 sa for siden:

Det høres ut som omgangssjuka. Jeg har det samme. Det er noe dritt. Bokstavelig talt. Burde gi seg i løpet av kort tid. Bare husk å drikke masse.

trillian78 sa for siden:

Og god bedring :klem:

IceBabe sa for siden:

Jeg hadde det på samme måten i 1-2 dager etter julaften... :( Helt forferdelig... Blir det for ille så hjelper det med Imodium. En positiv tanke midt opp i det hele er jo at vi får "drittmaten" ut av kroppen igjen. ;) Nå har heldigvis min mage stabilisert seg igjen etter jul. :)

Carisma sa for siden:

Det er omgangsjuke! :ja: Sambo hadde den like før jul, og ga MINST like mange detaljer :rolleyes:
Eneste som hjalp for han var immodium

Heaven sa for siden:

Immodium comp e god ja :) Huff a meg, masse god bedring! Er IKKE moro det der!

Idarull sa for siden:

Ei venninne hadde dette og hu fikk tips av legen om å kutte ut melkeprodukter og da ble hu bedre med en gang :) god bedring!

Carisma sa for siden:

Da jeg ble matforgifta og symkmeldt i to uker fikk jeg beskjed om å ikke innta noe som helst med melk (ost, youghurt, biola o.l inkludert) og da begynte det endelig å gå rett vei :ja:

IceBabe sa for siden:

Jeg tror i alle fall jeg reagerer veldig på høykarbomat nå etterhvert. Meg og småen knuste pepperkakehuset vårt i dag og jeg tok en bit av det (inkl. nonstop og seigmann).... omg.... har sikkert vært 5 ganger på do den siste halvtimen... :O Skikkelig akutt dårlig... :S

Nerthus sa for siden:

Det er ofte vanskelig å skille mellom omgangssjuka og diare pga uvant mat (les høykarbo), prøv å få i deg væske og fortsett å spis lavkarbo! Immodium skal ikke brukes ved omgangssjuke som skyldes bakterier - diareen er kroppens måte å skylle ut bakteriene på. Hold ut, drikk vann, spis litt nå og da det går over!

For min del har jeg reagert kraftig på det lille jeg har hatt i meg av karbomat i jula - så jeg har blitt veldig påminnet hvorfor jeg har valgt lavkarbo som livsstil :)

Ønsker alle med dårlig mage en riktig god bedring!

Kari Marita sa for siden:

Jeg får det sånn som du beskriver av cavalier sjokoladen,særlig den mørke.Tror det kan være maltosen.God bedring.:)

Fofa sa for siden:

Åj, masse gode tips her, ja:) Takk for det!
Jeg tenkte på Imodium(huska ikke hva det het..) må kanskje prøve det...Men, det er ikke sånn at man plutselig blir forstoppa om man tar dem, da? Har aldri prøvd..
Er på nattevakt nå, og det er ikke særlig gøy. Jeg tørr nesten ikke å spise, i fare for å ikke rekke til doen i tide. Har ikke spist noe sålangt...må vel bare prøve meg fram etterhvert når sulten melder seg:rolleyes:

Ja, IceBabe, én positiv ting med det hele er jo at alt jeg har spist i jula ikke har fått lagt seg på magen..hehe..:)

Fofa sa for siden:

Jeg har ikke spist noe kunstig søtning i jula...kun vanlig sukker:o Mulig jeg får samme effekt av den som du får av det kunstige..

trillian78 sa for siden:

Det at reaksjonen kom så lenge etter at du spiste høykarbomat gjør at jeg fortsatt tror det er en litt mild variant av omgangssjuka. Jeg sier mild, fordi du ikke nevner noe om feber, slapphet og kvalme. Hvis jobben din innebærer omgang med andre mennesker burde du egentlig være litt forsiktig med å gå på jobb av hensyn til de du jobber med. Årets omgangssjuke er ekstremt smittsom!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.