< Tilbake til oversikten

Hvilke tilskudd bør jeg ta?

RAGNA sa for siden:

Har vært på ketolysedietten i en uke nå, og har begynt å orientere meg litt om disse tilskuddene som anbefales. Ser at det er snakk om krom, kalsium, sink, selen og multivitamin.

Er alt dette nødvendig egentlig? Har lest litt om disse stoffene i en bok nå, og ser at både kalsium, sink og selen dekkes gjennom den kosten jeg får i meg på ketolysedietten. Trenger jeg likevel å kjøpe tilskudd? Hva gjør krom for kroppen? Og går det an å ta Møllers trankapsler som multivitamintilskudd?

Hva gjør dere andre som er på dietten? :confused:

LilNoor sa for siden:

Jeg fikk uventet hjelp til å finansiere krom og selen tablettene fra ketolyse kuren, og har blitt fortalt at jeg bør ta begge som kosttilskudd. Dette er de fra ketolyse.no, og krom tablettene er tilsatt kalsium, mens selen er tilsatt sink. Ved siden av dette tar jeg fortsatt multivitaminer, men har blitt fortalt at det ikke går an å BARE ta det. Krom og selen må tas seperat, da de hemmer opptaket av hverandre.

Håper dette var til LITT hjelp. :rolleyes:

Nille sa for siden:

Det er nøvendig fordi ketogen diett er vanndrivende. Du drikker mye og tisser mye og skyller viktige stoffer ut når du går på en så streng ketogen diett. Torkil anbefaler små doser i forhold til f.eks. Atkins som også er kjent for å være ganske så vanndrivende. Multivitamin er flott, men jeg ville heller tatt Omega 3-6-9 eller Udo's Choice isteden for Møllers trankapsler.... Krom demper søtsuget og hjelper med forbrenningen (sies det) :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.