Har bare et lite spørsmål jeg i dag. Hvor lenge er en resept gyldig? Fikk en resept på pergo i februar i år, og har av forskjellige årsaker ikke hentet ut. Så nå lurer jeg på hvor lenge den resepten er gyldig? Søkte på google, og der sto det at resepter er gyldige 1 år fra utstedelsesdato, men jeg mener å ha hørt at resepter er gyldige ut året. Hvis det stemmer, så går den jo ut på fredag. Og da må jeg i såfall inn til gyn. eller lege på nyåret for å hente ut en ny en hvis jeg ikke rekker å hente den ut.
1 år fra den dato den ble utskrevet. Hadde de vært gyldige kun ut året hadde det blitt veldig mye kaos på apotekene i romjula. :) Og tenk på alle de som får resepter utskrevet i romjula - de er jo ikke gyldige bare noen dager.
Det var raskt svart du!!! Godt å se det er flere enn meg nett i dag ;-)
Takk for svar. Da satser jeg på det, og trenger ikke å stresse for å hente ut :-)
Resept på A- og B- preparater er kun gyldig for en gangs utlevering. Det er kun svæææært sjelden at man får B- preparater på resepter som kan brukes flere ganger!
Noen som vet om henvisninger til terapeut fra lege har gyldighet ett år også?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.