I går spiste jeg riskrem til dessert og hadde et par tre glass med sukkerholdig julebrus.
Fulgte opp med en porsjon riskrem etter brunsjen idag og nå flyr jeg på do med skikkleig magesjau og diare..
Føler meg ellers fin, men er det sukkeret og riskremen som er årsaken tror dere?
Man blir jo bedt om å følge med på avføringsavvik ift å avdekke alvorlig sykdom..
Tja... Nå går det jo omgangssyke som kommer begge veier til den store gullmedalje så det er ikke godt å si. Alvorlig er det neppe. :)
Selv har jeg lavkarbo-fri i jula og eter absolutt alt jeg lyster. Bivrikningen er jo at jeg fiser som et middels gasskraftverk og er knallhard i magen... Snart er det middag og etterpå - endelig! - riskrem vi har laget selv så vi får den akkurat sånn som vi vil ha den!!!! :sikle:
Der er jeg også :eek: :rodme:! Skal finne fram Apital tabletter, det hjelper mot gasskraftverket (var "avhengig" av de før...)
I år er det latskap og dårlig tid som har skylden, ellers skulle jeg i allefall hatt noe ala Fedon...
Men djiiiiss så godt det skal bli å spise skikkelig mat igjen etter nyttår! :)
Jeg har lavkarbo fri nå i julehelga, rett og slett for det gjør alt lettere, men kunne godt ha latt være. Liker ikke den ekkle følelsen jeg får i kroppen av sukker og karber. På mandag er det lavkarbo for alle penga. Håper jeg ikke får så ille detox hodeverk som sist mandag- det var da etter 2 uker med tulle kost pga av sykdom
Huff ja. Har faktisk ikke "skeiet ut" på 1 1/2 år. Ser bort fra jobbreiser tilAfrika etc hvor det kun er hvitt brød å oppdrive, men det dreier seg om å "overleve". Igår ga jeg litt beng, og spiste riskrem, kirsebærsaus, småkaker, marsipan - hold fast - maulet seigmenn! Våknet i natt med hjertebank i flere hundre, magesyre helt oppe i ørene og skallebank. Det fristet ikke til gjentakelse! Jul eller ikke jul! Fortsatt god jul, forrsten :-)
Jeg har ikke skeiet så veldig ut i julen, men spiste én liten potet på julaften + noen småkaker og småsjokolader 1. juledag = forferdelig mageknip + kvalm... Så da var det ekstra motiverende å stå opp i dag og spise "riktig" igjen. Nå vil jeg ha vanlig mat... :)
Mistenker riskremen. Magen min har alltid vært ømtålelig for melkeprodukter og nå når jeg har avstått lenge fra det og plytselig hiver innpå 2 porsjoner så er nok det grunnen.
Er knallhard i dag, spiste pinnekjøtt i går.. Skal ha salat til frokost og spiste to grove proteinbrødskiver til kvelds i går. Skal på coldtbord til foreldrene mine i dag og skal ha med meg salat. Nå er det lavkarbo for resten igjen altså. Er ikke jilt å kose seg når alt slår krøll på seg!
Tihi, jeg også. Jeg har spist utrolig mange kakemenn. Mmm kakemenn. Det ble 1 1/2 skål med riskrem med hjemmelaget jordbærsaus i går, og det var ganske mye igjen så det blir nok riskrem i dag også. :snill:
Du har jo nesten bare spist sukker av karbohydrater. Korte sukkermolekyler som blir tatt opp før tykktarmen. Det er de treige karbohydratene og fiberet som gir mye gass og kan gi diaré eller hard avføring hvis man gjør store forandringer for fort. Ikke mye treige karbohydrater i det du har spist... Jeg har holdt meg borte fra de treige karbohydratene og fiber og bare spist ting med sukker og hvitt mel. Bortsett fra at jeg føler meg ruset på sukkeret til tider, så går det greit. Tarmene har det fint i alle fall.
Men hvis du tror du er ømtålig for melkeprodukter, så ville jeg satset på den forklaringen.
Sukker i julebrus er av raskeste sort. Fyll i kokosboller blir vel noe sånt som disse fra Diplom Is:
Ingredienser:
Kakaoovertrekk/vekaoovertræk 10%[sukker/socker, vegetabilsk fett, kakao, melke-/mjölkpulver, emulgator (lecitin), aroma], sukker, kokos 8%, glukosesirup, vann/vatten, stabilisatorer (sorbitol, agar, pektin), eggehvite/æggehvide/äggvita, aroma (vanillin).
Har ikke merka noe. Har spist småkaker, twist og riskrem. MEN JEG HAR BLITT FORKJØLA. Er det sukkeret sin skyld eller holder det at det var litt for kaldt på rommet en natt?
Vanskelig å si. :) Jeg har spist hauger med riskrem, sjokolade, potetgull og annen drittmat. I tillegg har det vært minusgrader på soverommet, men med vidunderlig gode dyner og varmelaken så er det deilig og varmt under dyna. Forkjølet er jeg dog ikke, men frisk som en fisk. (bank i tre)
Tja. Jeg hadde mitt karbo-kalas i går, og jeg går rundt med en "fyllesyke" som godt kan minne om en influensa, i dag. :p Dette orker jeg ikke å påføre meg selv mer av, så den andre dagen jeg liksom skulle tillate meg blir glatt avlyst, hehe.
Kjenner meg igjen, ble skikkelig klein i hele meg jeg også. Vært susete, hatt hodepine, vært gretten og ikke i form rett og slett i går og dagen føre. Overbevist om at det er mitt lille sukkerinntak julaften ja (som dog ikke var lite ift hva jeg pleier å føre i meg)
Skremmende hvor dårlig jeg ble altså..
GOd bedring!!!
Ja, det høres ikke helt fjernt ut at du kan ha gått rundt med et eller annet i halsen allerede som blomstret opp ved sukkerinntak. Jeg kjenner i alle fall på min evige akillessenebetennelse at sukkeinntaket ikke førte til noe godt. :o
Var på besøk hos svigers + innom 2 andre "matbord" i går. Det ble endel karber på meg, selv om jeg prioriterte pålegg og nøtter. Kjente det godt på magen i morges i alle fall. Så idag er det tilbake til normal kost igjen (dvs lavkarbo).
Å herregud så godt å spise "normalt" igjen!! Jeg føler meg altså bedre enn på flere dager nå, etter havregrøten min og salaten min, og laksen min! Jeg føler meg ren og 200 kg lettere. Men det skal sies at jeg har DET sukkerhuget. Det var VELDIG vanskelig å gå forbi sjokoladehyllene på rema i dag, for å si det sånn.
Jeg har spist det jeg skal, verken mer eller mindre. MEN det har nok blitt litt mer rødvin enn det pleier. :o
Jeg føler meg egentlig litt snytt for denne følelsen mange av dere har.. Det å MÅTTE ha noe, savne noe, kanskje helst søtt! Så derfor kjenner jeg heller ikke til denne utrolige gleden dere føler når dere nyter noe søtt! :( Jeg har ingenting jeg MÅ ha.. enn ost, og nyter den. :o
Glad helgen er over og vi er tilbake i vår leilighet. For mange fristelser og tradisjoner hos familien. Julebrød, potetgull, ett par daim twister har det også blitt. Men man har da virkelig kjent det på magen også. Har hele tiden tenkt at det skal bli godt å komme seg hjem og spise normalt igjen :)
Jamen da sier vi en gang for alle at sukker SUGER! Haha...
En annen ting jeg merka når jeg spiste bare litt kransekake var at herpes type 1 blussa opp. Har ikke hatt sår på flere uker! Pleier å få svææære blemmer som ikke ser ut. Nei det blir niks mer hvitt sukker på meg gitt.
Huff da. Jeg er (u)heldig og får ingen umiddelbare reaksjoner på sukker, stivelse og hvitt mel. Mine reaksjoner tar lang tid før de vises... I form av fettlagring. Men jeg mistenker at jeg er gluten-intolerant, fordi jeg hadde løs mage flere ganger i uka på høykarbo.
Trodde ikke jeg reagerte heller, men akkurat nå gjorde jeg visst det. Magen har vært bra, ikke lett å si hva jeg ikke tåler :P skulle ønske det fantes gratis tester, så mange slapp disse bekymringene...
Har spist 2-3 skåler med riskrem og bringebærsaus, noen konfekt biter samt jeg hadde et par drinker ute på byen igår.
Har hatt myyyke leveranser, men ikke diare.. litt knip i magen men ikke mer enn jeg takler.
Ingen hodepine eller andre symptomer.
Magen rumler og brumler uten stopp.
Gikk greit her da, selv om jeg har gått opp 600 gram pga utskeielsen... Men det er det verdt.
Spiste julekjeks sjokolade og litt potetgull her i sted,jeg fikk løs mage og ble svimmel,ubehagelig ja.Godt var det,men er det verdt det?Blir ikke flere slike utskjeielser i jula nei.
Jeg har hatt 2 dager nå med massiv utskjelelse :rolleyes: Spist masse riskrem med saus,maaaange pepperkaker,kokosmakroner, litt brød osv osv.
I går var jeg så sprekke ferdig og kvalm at jeg holdt på å dø :_oppgitt: Magen stod i spenn og halsbrannen bobla i halsen (noe som aldri skjer på lavkarbo)..jeg fikk tilbake nerve smertene ,knea verka, og jeg fyste på noe søtt HELE tiden,selv om det ikke var plass til mere i magen :eek:
Vekta spratt opp 2 kilo og jeg følte meg skikkelig slapp og sliten. Har vært fram og tilbake med skal ,skal ikke leve lavkarbo osv fordi jeg sliter med hva jeg skal spise når jeg har dårlig tid,men etter disse 2 dagene har jeg vel egentlig kommet fram til at høykarbo kommer til å ta livet av meg :(
Så i dag startet jeg dagen med kaffe og eggemelk + masse vann, har ikke hatt søtsug (ennå) akkurat spist løvbiff med brokkoli og hjemmelagd bearnaise saus og føler meg myyyye bedre allerede :D
Jeg har hatt to dager med høykarbomat også nå,kjenner meg sulten hele tiden.Har søthunger og er litt svimmel og oppblåst i magen.I morgen skal jeg over på lavkarbo igjen ja,det er helt sikkert.
hmm, veide meg og har spretti opp 2 kg....
Så jeg tålte med andre ord ikke 3 søte drinker, 3 moderate porsjoner med risgrøt og ca 3 biter konfekt.........
Skal sies at jeg har fått mensen, men varierer om jeg går opp eller ikke.
Får se når den er ferdig hvordan vekta havner da.
Får håpe de to kg forsvinner fort igjen.
Har ikke hatt noen andre "bivirkninger" enn dette og litt luft, heldigvis.
Ca hvor lang tid tar det før kroppen kvitter seg meg utysket (kg) etter en utskeilese?
Var i bursdagselskap i går og gjestene var veldig inntresert i lavkarbo, moro og jeg koste meg med ett glass vann mens de andre koste seg med søt brus og kaker..
Flinke meg.
Idag eier jeg ikke matlyst.. Kjenner at jeg blir kvalm av tanken på å spise noe..Aner ikke hva det kommer av. Kan være for at jeg ikke har sovet særlig.
Sovnet ikke før 06.00 på morran idag og er dautrøtt.
Vil jo tro de kg går raskt av, anitave :)
Jeg ble sjokka da jeg 1.juledagkveld alt var i ketose igjen! Hadde jeg ikke trodd! Men kjente ånden ENORMT godt så var ikke i tvil ;) Men måtte teste for sikkerhets skyld.
En ting er sikkert: ikke noen utskeielser her i gården igjen. Orker ikke å ha slik elendig kropp en gang til! Er en fornøyelse og være tilbake på lavkarbo. Jeg sprudler, har energi igjen og føler meg super!!!
nå har jeg vært hos mamma 31. desember til 1. januar, og har dermed skeiet ut med høykarbo mat og drikke, og i dag har jeg så diarè at det ikke er klokt... glad jeg ikke skal noe i dag ja... men i dag har jeg kun spist lavkarbo, så da regner jeg med at det ordner seg...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.