Jeg veier godt over 130 kilo og hadde planer om å klare det alene , men det gikk rett vest. Så kanskje løsningen er en online partner ? :)
Jeg er en jente på 22 år som har vært overvektig helt siden jeg var 10 år. Jeg veier 130 kg, målet mitt er å gå ned til 70 kg i løpet av 2 år. Jeg syntes det er litt vanskelig å prate med venner og familie pga jeg har prøvd og feilet så mange ganger. håper å møte på noen som er på samme sted som meg Jeg har aldri prøvd lavkarbo før , gleder meg til å se hvordan det er og krysser fingrer og tær for at dette skal jeg klare!
Satt og tenkte på dette igår, noe lignende da.. Så mange nye det har kommet denne uken.. Skulle nesten vært en "fadder"ordning her hehe :D For det er i begynnelsen folk gir opp og kutter ut og sprekker, tror jeg.. Har man holdt på en stund så tror jeg det er lettere, og man merker alle fordelene. I begynnelsen er det jo igrunn litt pes og slit..
Jeg vil gjerne hjelpe deg, om jeg kan være til noe hjelp da :) Har gått ned 20 kg på 3 mnd og har 20 kg til jeg vil ned så.. :)
ja, eg vil gjerne vere din partner! Eg synest også det e vanskeleg å snakka med familie og venner, og har ein del eg treng å gå ned. Hadde vore supert med nokon å både klage til, spørje om råd, samanlikne og ikkje minst fortelje om framgong!:)
Jeg blir MEGET gjerne din online partner..
Jeg er ei jente på straks 21 år.. Jeg heter Stine og bor rett utenfor Bergen.. Jeg er åpen og ærlig og har nå spist lavkarbo i straks ett halvt år..
Når jeg begynte veide jeg 144,6 kg.. I dag er jeg nesten 27 kg lettere og vekten stopper på 117.8 kg..
Jeg har hatt det tungt, prøvd og feilet - men alltid stagget meg opp igjen på beina.. Nå er jeg inne i en veldig god periode, hadde en fin jul og har endelig kommet meg opp på hesteryggen igjen!
Det jeg ville frem til er at jeg har vært der du er i dag.. Jeg VET hva det vil si å veie 130 kg.. Det er ikke mange i den klassen, men om du følger lavkarbolivsstilen kommer du til å klare kampen mot kiloene!
Send meg en privatmelding, eller legg igjen en hilsen i journalen min, så tar vi det derifra og blir bedre kjent!
Det er ikke sikkert du trenger en "online partner". Det er mange tråder her inne hvor du kan spørre, klage, skryte og bare skravle. Og det er så utrolig mange flotte, flinke som svarer seriøst på innlegg.
Jeg er eldre enn deg, men startvekta var 135 kg og jeg er bare 163 cm høy. Nå veier jeg 88 kg, og skal fortsatt ned ca 20 kg til.
Jeg synes faktisk at tanken om en fadderordning ikke er så dum, jeg. Er jo mange her som har holdt på lenge, kjenner til fellene, kan triksene for å komme seg over kneika, kan en ny oppskrift når man stanger hue i veggen av "kjedelig" mat. Ja, man kan si at her her det mange flotte tråder, mange supre oppskrifter, men av og til i starten, før man er i god driv selv, kunne det kanskje vært godt å få hjelp til å finne fram, høre noen oppmuntringens ord og ha noen å dele alt dette innebærer med, for det er ikke alltid at omgivelsene er de mest oppbyggelige rundt et lavkarbokosthold. Jeg er så heldig at jeg har ei venninne på "utsiden" av lavkarboforumet jeg kan diskutere med, og som også lever lavkarbo, men én av alle dem jeg kjenner er ikke så mye... :)
Heier forøvrig på dere alle sammen! Dette er veien å gå om man vil gå ned i vekt uten å være sulten, om man vil ha vekk suget etter unødvendig sukker, spise god og naturlig mat, og, ikke minst, om man vil være medlem av et forum hvor man finner utrolig mye inspirasjon og en voldsom vilje til å dele av erfaringer og kunnskap. Stå på folkens! :heia:
Hei.
Det virker som at man får masse oppmuntring og gode råd her inne på forumet. Vi nye må vel være flinke til å si fra når det butter litt imot og vi trenger en oppmuntring. En slags fadderordning var jo en spennende tanke.
Lykke til tøffeluna, kjenner meg igjen i det du skriver. Bra måte å komme igang på. Er selv litt ustabil og ikke så ofte på forumet. Lettere å gjøre ting sammen. jeg er heldig å ha en søster som jeg slanker meg ilag med.
Opprett deg en journal, så kan du snakke med folk der, og følg evt. med på andres journaler. Fin måte å bli kjent med folk på, og få tips og råd! =)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.