< Tilbake til oversikten

Skal vi droppe ketolysetablettene de dagene vi spiser mer karber?

Helene M sa for siden:

spiser mer karber? Det kommer jo til å gå i litt frukt, kaker og snop.

Fjasnissen sa for siden:

Det spørs jo helt hva du har i deg, og hvor mye av de mineralene tablettene gir deg som finnes i det du spiser.

Helene M sa for siden:

Oh.. Det hørtes litt slitsomt ut:p

Er det ikke sånn at hvis man får i seg for mye vitaminer så tisser man dem bare ut? Kanskje like greit å bare ta dem da:)

Fjasnissen sa for siden:

Om du tisser ut overflødige mineraler og vitaminer, så er det jo ikke noe større krise.... bare at de tilskuddene du evt. tok er bortkasta.

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørsmålet? "....de dagene vi spiser mer karber" :confused: " ... kaker og snop" :eek:
Jeg går ut fra et du snakker om en sjelden gang i blandt, det ødelegger jo dietten og vekttapet uteblir om det skjer ofte.
Når "uhellet" inntreffer, bør du allikevel ta tablettene, krom vil minske det følgende søtsug og kalium og kalsium vil sammen med magnesium sørge for at det ikke bliver for store svingninger i saltbalansen. Selentabletten er sterkt antioksidativt.Siden sukker gjør kolesterol skadelig, er det fint med antioksidative mineraler og vitaminer, som kan hemme omdannelse av godt kolesterol til dårlig.
Men altså - ketolysekurens vesentligste ulempe er at dietten må følges ;)

Lykke til
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.