< Tilbake til oversikten

Rent kjøtt er rimeligst hvor?

Debbie sa for siden:

Blir mer rent kjøtt nå, og mer fisk. Så hvor kjøper man det rimeligst?

Kanskje vi kan tipse i denne tråden?:)

Jeg er mest interessert i kalkunfilet, kalkunklubber, Lam i ulike varianter og storfe, samt frossen fisk.

ada-emilie sa for siden:

Gourmet-torsk på salg på joker denne uka til 39.90.
First price har rimelige kyllinfileter i kjøledisken og noen ganger også nedfryst. De nedfryste er enda billigere. Finnes på kiwi og spar.

På Istanbul-butikken på hauketo koster det 30kr for 30 små egg.

Kanutten sa for siden:

Ribbe på alle butikker. :D

kamp sa for siden:

Svinesteik på meny denne uken til 29,90 kr kg
Oksestek på rema til 88kr kg

Ellers så er det å se på tilbudene rundt forbi :)

Vippa sa for siden:

Nå skal jeg være litt sær og på kanten; hva med smak?

Billig frossent kjøtt og fisk smaker ikke så bra som ferskt; helst da økologiske produkter/små gårdsbruk. Her har du kontroll over foret til dyrene, og kan få smaksopplevelser av de sjeldne. Fugl i frossen tilstand kan være ok, bare pass på at det ikke er sprøytet med salt/sukkerlake. Evt kos deg med en deilig Stangekylling. ;)

Hvis det er billigprodukter KUN det er snakk om ville jeg sjekket på datoen til de ferske varene(kun på kjøtt) , det finnes butikker som setter ned prisen dagen før utløp. Da er kjøttet 99% helt flott. Kylling som har gått ut på dato er det verre med.... Meny har to pk ferske fileter(750g) til 169 kroner.

kamp sa for siden:

Helt enig der.

Jeg kjøper aldri prior rå kylling lengre.. De har den på meny til 29,90 men jeg kjøper heller Hå kylling til 69,90.

Det er ingen smak i prior sin.. Med mindre man legger den i salt lake og ihjek krydrer den så smaker den null niks.

Hå kyllingen, liveche eller jacobs derimot smaker mye mer og man trenger ikke så mye krydder, lake o.l.

Samt at dyret har hatt det bedre :)

Kanutten sa for siden:

Nåhh, selv om det er et lite småbruk er det ingen garanti for at kjøttet er godt.. har du smakt grisekjøtt foret med fiskemel?? Fordi fiskemel skulle være så sunt og miljøvennlig?? Det kjøttet smaker pyton! :_prikk:

Gerd sa for siden:

Tilbake til det trådstarter lurer på: (;))

De aller fleste kjedene har sitt eget billigmerke.
Jeg bruker kjøtt/fugl/fisk fra First-price. Og er fornøyd med de :)
Rema 100 har frosne råe kyllingvinger til 80 kr for 2 kilo.

Kanutten sa for siden:

Åhh, kanskje det var lurt ja. :rodme:

Jeg er utrolig kresen på kjøtt. Jeg har opplevd mange ganger at især kyllingkjøttet har luktet ille (jeg vet at det kan gjøre det da, men dette er en ille ille lukt) og jeg liker at kjøttet skal være pent skåret. Derfor blir det stort sett ferskt kjøtt på meg som jeg kan ta og lukte på før jeg kjøper det. Det gjelder all slags kjøtt. Fisk også. Derfor kan jeg ikke anbefale annet billig kjøtt enn fersk familieribbe. Jeg har kjøpt kilovis av det! Jeg kutter av kammen og har det som biffer eventuelt grytekjøtt. :sikle:

Debbie sa for siden:

Så mange gode tips på en gang når man kommer fra ferie-blir bra start på nyåret. Takk!!!!!!!!!!!!!!

Anitave sa for siden:

Jeg har endt på å kjøpe laks på rema tusen, samt kylling filet fra first price.
Jeg har smakt i alle prisklasser og jeg merker ikke store forskjellen på smak, så for meg er det ikke verdt å betale dobbelt så mye pga smaken.
Jeg følger lommeboken min. En mnd kjøper jeg firstprice egg, en annen mnd frittgående etc
Kommer helt an på.
Så storhandler vi i sverige og da kjøper vi fra ferskevaredisken og kylling og steker fra fryseren.
Sparer mye penger der også for dem som har muligheten til å dra over grensen.

Følger med på tilbud på butikkene.

ada-emilie sa for siden:

Jeg har begynt å kjøpe egg fra innvandrersjappa på Hauketo. De er nye og fine og rimeligst. Der har de også alt mulig annet som ofte er rimeligere også. Særlig urter og grønnsaker handler jeg der.På Spar koster agurk 12:90. Der koster den 7:90.Samme gjør avokadoen som ofte er himla dyr. Spar selger nesten alt dyrere utenom first price varer. Husk nett med løk på Kiwi og Spar til 10 kr. for en kg. Sparer man inn penger ett sted har man mer til noe annet.

På Jacobs så jeg igår de solgte kaldpresset valnøttolje mye rimeligere enn i helsekosten. På Jacobs har de så mye!

Thea1980 sa for siden:

Masse billig kjøtt nå etter jul! De fleste butikker har nå halv pris på datovarer pga. jul og nyttår, de er gjerne ikke gått ut enda, kjøpte f.eks. en juleskinke til halv pris som går ut 04.01. Kjøttet er like fint:-D

Og masse billig ost! Synest ost holder seg i en evighet over dato, blir bare mer lagret og smakfull:-)

Og egg også, ikke krise at det er noen dager over dato.

Har hamstra inn datovarer, spørs om jeg klarer å spise opp;-)

TrillTrall sa for siden:

Vanlig norvegia blir grønn før du rekker å lukke kjøleskapsdøra omtrent. Jarlsberg derimot - holder i månedsvis om nødvendig. Egg også - den datoen er noe eu-tull, de holder i minst et par mnd over dato.

Lillemy71 sa for siden:

Hehehehe, det har jeg også i dag. Fant masse snadder til halv pris (medisterdeig, biff, ribbe mm) pga av dato. Hiver bare det jeg ikke skal bruke de neste dagene rett i fryseren. Snoker alltid i kjøttdisken og dersom jeg er noe som nærmer seg dato, passer jeg på å gå på den butikken dagen før utløpsdato på varen og da er det som oftest priset ned :D

Ellers synes jeg at rema pleier å ha ganske billig biff (kjøper store biter som jeg deler selv). Det eneste jeg passer på er at jeg får norsk kjøtt, for her i landet er det enn så lenge ikke lov å hormonbehandle dyra, selv om det er lov å fabrikkprodusere kylling.

Nerthus sa for siden:

Jeg kjøper grillet kylling på rema - den er veldig mye mer saftig enn den ferdige i ferskdisken :) Prøvde meg på hel rund frossen laks/ørret fra ICA her om dagen og den var kjempegod! Skraper skinn og renser innmat, salter og peprer, fyller med sitron, smør og persille og pakker i folie i ovnen. Til rundt 30 kr kg blir dette et rimelig alternativ til ferske fileter (som er sprøytet fulle av saltlake?). Spiser det jeg vil ha og fryser ned resten i porsjoner - eller lager "aspik" :) Ellers vet jeg kiwi har VELDIG billige tilbud på fredager (feks entrecote til 14 kr pr pk... ) - men som oftest utsolgt når jeg er ferdig på jobb... så dra når de åpner!! :)

Kanutten sa for siden:

Jeg klarer ikke den grillete kyllingen fra rema... Den er saftig fordi den er sprøytet full av vann og andre ting.. :(

Idarull sa for siden:

Spiste mørbradbiffer fra Rema i dag og de var kjempegode! Også er jeg veldig glad i den svinegreia du kjøper i en bit og skjærer opp eller steker hel. Den har masse rødt og svart krydder utapå. De er såå saftige og gode! Fåes på rema.

kamp sa for siden:

Kjøp en hel rå kylling og stek selv en gang..

Ingenting kan måle seg med det!

Og da blir den ren uten tilsetningstoffer som fortykningsmidler og smaks forsterkere.

sylwester sa for siden:

Du snakker om god helg-produktene deres. Problemet med meg er at du snakker om per pk. Dette får man jo i større pakker til 149kr/kg så jeg lurer jo litt på hva Kiwis kilopris blir?

Mellon sa for siden:

Må bare skryte litt, har en jakt og fiskeelskende mann, så frysa er full av villaks og elg, så her trengs det ikke kjøpes så mye ekstra

Rin sa for siden:

Jeg pleier også å hamstre disse go'helg-tingene når det er storfe - da er det 150g per pakke, til snaue 15 kr. Med andre ord en kilopris på, øh, sånn ca 100 kr. Det er fint, det. :) Men jeg synes ikke go'helg-tilbudet er spesielt lønnsomt de gangene det er laks, kylling eller svin.

Siden jeg har anledning til det prøver jeg også å være flittig med å rusle gjennom butikkene i nabolaget mandag formiddag, da er det ofte datovarer med nedsatt pris etter helgen.

Grovsnus sa for siden:

Svinesteik på Meny til 29 90 høres OK ut. men les varedeklarasjonen:
Innhold 81% svinekjøtt !!!!!!!!!!!!!!!
Hva er resten?? Vann og kjemikalier? At det pumpes saltvann inn i kjøtt og fisk er svert vanlig i EU, men nå kommer det for fullt her også. Så gå for kjøtt som er i løs vekt.
Godt Nytt Aar
Mvh Grovsnus.

TrillTrall sa for siden:

De porsjonspakningene til Kiwi er vel vanligvis på 125-150 g så kilosprisen blir noe lavere enn de store pakkene.

sylwester sa for siden:

Jeg har en følelse at Go Helg-produktene er litt spesialsydd for single folk. Jeg steker jo alltid minst halv kilo kjøtt om gangen.

100kr/kg storfe er ikke dårlig om det er Entrecôte, men Kiwi har samme kiloprisen for større stykker med First-Price mørbrad. Entrecôte på Meny/Kiwi/Rema 1000 har vært til 149kr/kg.

Hvis 14 kr skal være en god pris for Svin syns jeg den burde slå (nakke)kotelettene til Rema 1000 som idag ligger på 39kr/kg, dog med litt ben. Jeg antar at det er en god pris om stykket innehoolder mer enn 250g rent kjøtt. Seff nå for tiden er det jo Ribbe som gjelder :)

Kyllingfilet kjøper jeg somregel fryst (First-Price 2kg-pakke, Prior overskudd/2. sortering), men antar at rundt 150g ren kyllingfilet for 14 er ok siden den er rå.

Kjøttdeigen til First-Price syns jeg og er grei selv om det er noe mer vann i den enn f.eks. Coop sin som vant en test i 'minst svinn' om ikke jeg husker rett. Jeg liker også at den er delt i 2 deler a 350g.

Charlott sa for siden:

Er ikke Go`helg kyllingen på 190 gr tro?

krepso sa for siden:

På rema har de hel kalkun til 19 kr. kiloet. Kjøp en stor og stek den, del i prosjoner og frys. Da har du god mat du kan bruke på mange måter til en travel dag.

TrillTrall sa for siden:

Jeg mener vi pleier å kjøpe nakkekoteletter på Kiwi til 29,50 pr. kg, eller noe sånt. Ikke Gilde da, men Nordfjord eller hva det nå er. Gode er de i alle fall. :) Det er 4 stk i en pakke, er vi flinke har vi to måltider av den, er vi glupske spiser vi opp hele greia på en gang. :D

ada-emilie sa for siden:

Da jeg lette på rema etter lammekoteletter fant jeg ikke noen. Er det så spesielt, og er det dyrt? Noen som vet? Er fettet utenpå og mulig å fjerne eller inkorporert i kjøttet?

Carisma sa for siden:

Rema har Nordfjord, Kiwi har First Price.

TrillTrall sa for siden:

Da er det sikkert First Price, selv om jeg mener det er et merkenavn og ikke kjedens eget. Sist nå ser jeg at det var Nordfjord, men det kan hende akkurat den var kjøpt på Rema. :)

Rin sa for siden:

Lammekoteletter og annet av lam later til å være sesongbetinget i de fleste butikkene (men jeg vet at Rema har lammeskav i frysedisken). Uten at jeg skal si noe sikkert, selvsagt, men jeg ser det sjelden utenom fårikåltider. :cool: Lett og billig hos nærmeste lille halal-slakter, dog!

ada-emilie sa for siden:

Tusen takk!!

sylwester sa for siden:

Den har variert noe i 2010. På sommeren har den vært under 30 kr på rema 1000 og first price har vært hakk i hæl dog noe dyere i mine butikker. Den kosta dog 39 siste jeg kjøpte, sikkert fordi det er ribbetid og priskrig på ribbe.

Debbie sa for siden:

Så hva er rimelig å måtte ut med for en middag til 4-bare i kjøtt og fisk, mener dere? Kunne være greit med en tommelfingerregel ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.