< Tilbake til oversikten

Hva handler du hvor?

MHM sa for siden:

Tenkte det kunne være kjekt med litt handlelister jeg... :D

Synes at jeg selv har handlet klokt i dag, ved å handle noe spesielt på helsekost, andre "gourmet-ting" på Meny, og det mest basic på Rema1000.

Jeg handler følgende mat på helsekost:
Peanøttsmør uten sukker
Speltmel
Atkinsbarer
Dr. Lindbergs müsli
Dr. Lindbergs pasta
Dr. Lindbergs rapsolje
Cocosa

Jeg handler følgende mat på Meny:
Lindt 70% sjokolade
Scampi (100 kr/kg)
Friske urter
Lammekjøtt
Bra olivenolje
Dr. Lindbergs pizza
Dr. Lindbergs prekokte linser (1 min koketid)
Dr. Lindbergs brød
Schulstad solsikkebrød
Spiret speltbrød
Økologiske egg
Økologiske grønnsaker
Seltin urtekryddere
Tacokrydder
Kinesisk hvitløk
Rå nøtter

Jeg handler følgende mat på Rema1000:
Frossen, usukret bær
Dr. Lindbergs havrebriks med spelt
Cottage cheese
Yoplait 0,1%
Creme fraiche
Frukt
Smør
Store havregryn
Fiberknekkebrød
Makrell i tomat
Sursild
Kjøttpålegg
Jarlsberg
Kanel
Natreen-pulver
Biola syrnet lettmelk
Helmelk
Tab :o

Aline sa for siden:

er ikke atkinsbarene billigere på rema-1000? er kanskje ikke store forskjellen, her koster de 25 kr på Rema-1000...
likte listen din!! :snill:

Huldr sa for siden:

Kul liste! :ja: Skrev en sånn i boka mi for ikke lenge siden - ikke like utfyllende, men jeg poster den:

@ REMA: frosne bær, valnøtter, kjøtt (kyllingfilet, kjøttdeig, annet), frossen fisk, Atkins-barer (REMA ligger et stykke unna der jeg bor, så jeg handler ikke alle basisvarene der)
@ Sultan (innvandrerbutikk som ligger litt unna meg):Olivenolje (middels god), Rooibos-te, fetaost av sauemelk, oliven
@ Vatan (en innvandrerbutikk som ligger litt nærmere): grønnsaker, egg (30 for 45 kr), Lindt-sjokolade
@ ICA eller Meny: Grillet kylling, frosne blåbær, Lindberg-pizza, gode oljer
@ Kiwi: Reker, tunfisk, Gilde kjøttdeig (billigere enn Rimi), evt lavkarboøl... (Hansa)
@ Rimi (nærmest): Dopapir :p og alt jeg ikke har husket/ orket å kjøpe andre steder, samt økologiske egg når jeg har råd - og tilbudsvarer

Atkins-barer har de fått på REMA her også :ja: 25 kr...

Huldr sa for siden:

Et lite tillegg:

• frosne bær på REMA er myyye billigere enn bærene de har andre steder - og veldig gode!
  • kjøtt og fisk er superbillig i forhold til andre kjeder
  • det meste er i grunnen billigst på REMA

Nooria sa for siden:

Jeg husker ikke sånn detaljert, men vi handler på

Helios: frukt, grønnsaker, havregryn, peanuttsmør, Tahini, masse av det prinsen spiser + masse som jeg ikke kommer på.

Meny: Alt som jeg ikke bruker økologisk + økologisk melk og egg.

Kiwi: Samme som Meny.

Innvandrerbutikk: Feta, frukt/grønt og oliven.

Nooria sa for siden:

Jeg drar forresten til Sverige av og til ,og da hamstrer jeg fruktose (mindre enn 1/3 av prisen!), spelt, frosne bær, kyllingfileter og karbonadedeig.

LilNoor sa for siden:

Ummmm... Jeg går der tilbudene er best! :D Nei, her har vi bare 2 små butikker, så jeg går sånn 50-50 mellom dem for å støtte lokalnæringen og arbeidsplasser. Men, jeg skal snakke med ICA butikken vår om å ta in mer lett brus, fordi ingen av dem har noe særlig utvalg. Da tenker jeg spesielt på Sprite Zero.

Ellers så handler jeg "luksus" ting, som oljer, hos ICA'en, mens økologiske egg bare er solgt hos Co-op'en. Co-op in sin helehet er flinkere med økologiske produkter, så når jeg går over på "vanlig" mat igjen, da tror jeg nok at jeg drar mer dit enn til ICA.

Nille sa for siden:

Jeg handler stort sett på Meny. Der får jeg som regel alt jeg trenger. Vi har Prix på hjørnet og der handler vi det vi har glemt !

På Rimi/Rema liker jeg ikke å handle - uansett hvor billig det må være. Har fått både dårlige grønnsaker og kjøtt/fisk der en gang for mye.

I helgene handler jeg grønnsaker på Grønnsakbua. De har masse spennende grønnsaker og alltid god kvalitet, - men de ligger litt utenfor byen og da gidder jeg ikke kjøre dit bare for en bunt bokkoli....

Ellers hender det jeg stikker innom spesialbutikker når jeg skal ha tak i ting litt utenom det vanlige. Innvandrer butikker, Middelthon (som importerer fra USA).

Ellers kjøper jeg kjøtt hos slakter (Idsø er landskjent for gode varer) og fisk fra fiskekummene/fisketorget. Men Meny der jeg handler har en veldig god både fisk og kjøttdisk. Så til "hverdags" handler det også der.

Jeg bruker så mye tid på mat at jeg nok er utenom det vanlige kresen på råvarene....:o
Bruker ikke tid på å kjøre fra butikk til butikk og bruker ikke mye tørrvarer. Det går stort sett i grønnsaker, fisk, kjøtt, fugl, egg og meieriprodukter.

Kosttilskudd kjøper jeg på helsekosten (Life som regel) + noen ganger på apoteket (de har mange ganger de samme produktene som helsekosten og noen ganger billigere).

Albertine sa for siden:

Jeg handler alt på SPAR.

Albertine sa for siden:

Gud, nå ble jeg deppa.:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.