Nå begynner jeg å lure litt, og trenger litt råd.. Når jeg begynte på ketogen-kost så spiste jeg ikke kjøtt. Gikk ikke ned så mye, men ca 3-4 kg på tre måneder. Så tok jeg et opphold( eller sklei ut..), men har begynt på nytt igjen nå. ;)
Men denne gangen har jeg begynt å spise kjøtt. Hadde ikke spist det på mange år, men følte at kroppen trengte kjøtt nå..
Trodde at det skulle gå litt lettere å gå ned i vekt når jeg spiste animalske proteiner.. Men tydligvis ikke.
Første to ukene med kjøtt gikk jeg ned. Nåer jeg tilbake igjen der jeg startet. Altså ingen vekttatp:confused: Altså jeg gikk opp alt igjen da jeg
spiste kjøtt?
Kan det være at kroppen ikke greier å fordøye det nye kostholdet?
At kroppen rett og slett er forvirret?
Jeg er i hvertfall forvirret...:confused:
Noen som har noen gode råd?
Jeg var der du er nå for drøyt to år siden. Etter åtte år som veggis så bare kjente jeg at NÅ, nå må kroppen ha kjøtt, faktisk. Og sånn ble det. Men jeg begynte veeeeldig forsiktig. Etter å ha vært veggis en stund, så har jo ikke kroppen hatt behov for å produsere det enzymet som bryter ned kjøtt. Jeg begynte med litt kylling, mer kylling, litt kjøttdeig, litt mer kjøttdeig etc. Etter en måneds tid var jeg fullbåren kjøttspiser! Hadde litt trøbbel med magen i overgangen, men det gikk greit da jeg tok det sakte, etter anbefalning fra andre frafalne veggiser.
Men ja, fett er fortsatt viktig. At det ikke går så fort nedover kan ha mange forklaringer, men bare gi det tid!
Tusen takk for gode svar. Tror jeg må spise mer fett da.. Har nok vært litt for raus med kjøttet. Og glemt fettet... Tror kroppen min har trengt litt kjøtt, så da har det vel blitt litt mye proteiner på en gang,,
Får bare håpe at vekta ikke går mer opp da, nå som jeg spiser kjøtt jevnlig. :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.