mamoli sa for siden:
Jeg har gått på lavkarbo en uke, og har ikke hatt annet enn diarè siden.. Er det normalt? Dessuten er jeg kjempe oppblåst i magen..
mamoli sa for siden:
Jeg har gått på lavkarbo en uke, og har ikke hatt annet enn diarè siden.. Er det normalt? Dessuten er jeg kjempe oppblåst i magen..
Kitt sa for siden:
Ikke uvanlig med diare, nei!
Som regel kommer det av for brå overgang til mye fett.
For de fleste hjelper det å kutte ned på fettet og så øke ganske sakte igjen!
Dette med oppblåsthet er litt snodig:p, for noen er plaget med det før lavkarbo og blir bedre, andre opplever å bli oppblåste på lavkarbo. Mulig det har med inntak av grønnsaker å gjøre! At man spiser mer enn før, mener jeg!:confused:
Gobolla sa for siden:
Nå om dagen går det mye omgangssyke også, magesmerter, diare, oppblåst og oppkast, kan til og med få feber. Jeg hadde svært kraftige magesmerter i en uke, forferdelig vondt, men ingen diare eller oppkast.
Timiane sa for siden:
Husker godt diare de dørste ukene på lavkarbo. Det blir nok bedre. evt kunne ned på fettet. Nå vet jeg ikke helt hva du spiser, men en del kunstig søtningsmiddel gir ofte oppblåsthet og luft i magen.
Lykke til mamoli:)
Camomilla sa for siden:
Jeg har opplevd det motsatte; en stor bedring av fordøyelsen etter jeg kuttet ut brød, poteter, pasta, sukker og stivelse generelt. Jeg blir veldig "gassete" av kunstig søtning, og må f.eks. drikke te med sukketter sammen med mat. Ellers blir det veldig ubehagelig, ja :rolleyes: Noen grønnsaker gir også mye tarmgass, for ikke å snakke om mineralvann.
Håper du finner "synderen", det er vondt å være oppblåst :(
mamoli sa for siden:
Takk for svar alle sammen. :) Har nok alt med det store fettinntaket å gjøre for min del, da jeg har fått i meg minimalt med fett tidligere. Har nå kuttet litt ned på fettet, som har resultert i litt bedring. Da får jeg bare prøve videre, og håpe fordøyelsen går helt tilbake til normalt etterhvert. Slitsomt med dobesøk 15+ ganger daglig.. ;)
Areola sa for siden:
Du spiser ikke sukkerfritt godteri som du reagerer på i tillegg, kanskje?
Jeg reagerer mye sterkere på sukkerfritt på lavkarbo enn når jeg er full av karber..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.