< Tilbake til oversikten

Panerte koteletter - (Bilder)

Shrinking Line sa for siden:

Man kan panere det meste. Jeg har prøvd kylling, fisk, grønnsaker, og alt like godt. Denne gangen var det koteletter.

Man trenger:

• Koteletter
  • Egg
  • Baconcrisp
  • Parmesan
  • Krydder, valgfritt. (Santa Maria Chicken & Steak)
  • Smør

Jeg bruker alltid stavmikser med sånn hakkeboks til å knuse baconcrisp og parmesan. Blander disse to godt sammen og har ønsket krydder i. Ha det på et fat. Knus egget og mix i et annet fat.

[CENTER][/CENTER]

Dypp kotelettene først i egg og så i paneringsblandingen. Ha i stekepannen som har en del smeltet smør i seg.
[CENTER][/CENTER]

Sjekk at det har festet seg på den ene siden før du vender og steker på den andre siden.
[CENTER][/CENTER]

Er du usikker, sjekk om den er stekt, men den er stort sett det når paneringen er ferdig.
Smakte utrolig godt. Merket og at jeg ikke hadde problem med å spise fettranden på kotelettene, noe jeg normalt sett har. Den var godt panert og smakte godt. Bra og naturlig fett å få ned.
Serveres med ønskede grønnsaker.

senorita sa for siden:

Ser skikkelig nam nam ut :D

Anarko sa for siden:

Ser kjempegodt ut! Jeg har litt problemer med å knuse baconchipsen så mye. Blenderen er ikke god nok til det uten at det er vann eller annen væske med.

senorita sa for siden:

jeg legger baconcrispen i en brødpose og kjevler over til det er bare smuler igjen:P

Shrinking Line sa for siden:

Jeg har sånn hakke boks til min blender, men før brukte jeg pose og "slegge". Funker det og.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.