mam sa for siden:
Jeg vil ikke lage konfekt/kaker for tidlig. Spesielt konfekt dyppet i sjokolade vet jeg kan bli "grå". Men å lage en uke før jul går bra? Hvordan er holdbarheten på ting uten sukker og hvetemel?
mam sa for siden:
Jeg vil ikke lage konfekt/kaker for tidlig. Spesielt konfekt dyppet i sjokolade vet jeg kan bli "grå". Men å lage en uke før jul går bra? Hvordan er holdbarheten på ting uten sukker og hvetemel?
Gerd sa for siden:
Jeg har laget ferdig det som jeg skal ha til jul. Holder seg fine til over nyttår. Gjorde det samme i fjor :ja:
La konfekt stå kaldt, gjerne i kjøleskap eller fryser (ikke konfekt med gele i fryser)
Areola sa for siden:
Jeg tror ikke gråheten på sjokolade nødvendigvis betyr at den er dårlig - ofte er det kun temperaturen som har vært feil og gitt den fargen.
Nero sa for siden:
Jeg sitter nå og printer ut alle de gode kakene/konfekten jeg skal lage til jul - og funderte litt på det samme som deg.
Har lyst til å bake peppernøtter i kveld, de inneholder fløte.
Tro om jeg da må oppbevare de i kjøleskapet?
Har 3 fine julebokser jeg vil fylle, men er redd for at noe kan bli dårlig. Lite plass i kjøleskapet...
På den annen side er det kjekt å komme i gang med bakinga (bare jeg ikke spiser opp baksten innen jul :D
mam sa for siden:
Tror du er inne på noe der. Skal ikke sjokolade fryse? Jeg skal dyppe mye i kokesjokolade. Ikke delikat hvis de blir grå og matte.
Kjellerboden min fryser om vinteren!
Hamster59 sa for siden:
Hvis kjellerboden er så kald, skulle det ikke gjøre noe. Har selv lagt konfekten i kjøleskapet, men der er det ikke så god plass. Har et benkeskap som er kaldt, men frykter at det likevel blir for varmt (kunne jo målt temperaturen der).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.