Thea1980 sa for siden:
Ser at flere mener at man bør holde seg unna melkeprodukter. Hvorfor skal man det hvis det er produkter med lite karbo? Og hvis et begrenset inntak er ok, hvor mye anbefales?
Thea1980 sa for siden:
Ser at flere mener at man bør holde seg unna melkeprodukter. Hvorfor skal man det hvis det er produkter med lite karbo? Og hvis et begrenset inntak er ok, hvor mye anbefales?
Rin sa for siden:
Ingen grunn til å holde seg unna fete meieriprodukter hvis du tåler det! :) Det er imidlertid en del som etterhvert oppdager at vekttapet stopper opp med mye meieriprodukter, og/eller at kroppen føles bedre uten. Såvidt jeg har lest er det ganske mange som har en viss grad av melkeintoleranse, uten å være helt bevisst det.
Følger du feks Atkins induksjon vil det være begrensninger på mengde ost/fløte/rømme du inntar daglig, mens feks ketolyskuren ikke opererer med noen slike begrensninger utover hva du selv finner ut at fungerer best for din kropp.
Thea1980 sa for siden:
Takk for svar:-) Jeg elsker meieriprodukter, men begrenser meg litt nå.
Hvis meieriproduktene hemmer vektnedgangen, er det kjent hvilke mekanismer som slår inn da, sånn rent fysiologisk? Eller er det basert på "prøve og feile"?
ada-emilie sa for siden:
Det har med at proteinet i melkeprodukter kan påvirke insulin i større grad enn kjøtt, fisk og egg. Det kan være lurt å teste blodsukkeret etter inntak hvis du er usikker.
Rin sa for siden:
En annen ting Skaldeman sier i en av bøkene sine, tror jeg, er at en matvare man føler at man MÅ ha, eller liksom alltid vil ha mer av, ofte er en matvare man har en viss intoleranse for. Det er nok mange av oss som har det slik nettopp i forhold til fløte og andre meieriprodukter. :o
ada-emilie sa for siden:
Jeg synes det er umulig å skille mellom hva jeg vil ha fordi det er lettvint og godt og en vanesak i forhold til hva jeg "må" ha,jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.