Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende":p
Pøs på med cocosa, du, om magen din tåler det! Noen får løs mage av slike shots på tom mage!
Ellers kan du jo putte cocosa i teen/kaffen din i løpet av brunschen om du vil!
Men må si jeg ble litt nysgjerrig! Hvordan lager man en mager julebrunch? Altså, hva slags mat spiser man da?:p
Jeg bruker av og til cocosa i lunsjen på jobb, fordi det er så langt mellom innslagene av fett i kantina. Da lager jeg en kopp te, og har en ss cocosa i den, og drikker den til maten. Smaker ingenting av den jeg har, men funker fint som leppepomade når den inntas på denne måten :D Og magen får fettet sammen med resten av maten.
Mager og mager, den har iallefall for liten fettprosent ifølge Skaldemann, kjøttrull, røkt laks, eggerøre, reker osv. Alle disse tingene liker jeg veldig godt, men siden "karbo + protein = fett" minimum, blir det fort for mye proteiner iallefall. Synes ideen om å bruke cocosa i te/kaffe var interessant, men får teste det ut her hjemme først. Takk snille dere for gode innspill:klem:
Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin:rodme: da har ikke smaken så mye å si
:o liker jeg heller ikke, men det går greit med cocosa, og kanskje jeg klarer å lure moren min til at vi kan ha litt stekt bacon og speilegg
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.