< Tilbake til oversikten

Cocosa som erstatning for fet mat

sjoslor sa for siden:

Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende":p

Kitt sa for siden:

Pøs på med cocosa, du, om magen din tåler det! Noen får løs mage av slike shots på tom mage!
Ellers kan du jo putte cocosa i teen/kaffen din i løpet av brunschen om du vil!

Men må si jeg ble litt nysgjerrig! Hvordan lager man en mager julebrunch? Altså, hva slags mat spiser man da?:p

drodla sa for siden:

Jeg bruker av og til cocosa i lunsjen på jobb, fordi det er så langt mellom innslagene av fett i kantina. Da lager jeg en kopp te, og har en ss cocosa i den, og drikker den til maten. Smaker ingenting av den jeg har, men funker fint som leppepomade når den inntas på denne måten :D Og magen får fettet sammen med resten av maten.

Mellon sa for siden:

Dette har jeg tenkt på, smart med cocosa i kaffien/ teen. Ofte kan en jo fint spise pålegget og slikt, men blir jo lite fett av det

sjoslor sa for siden:

Mager og mager, den har iallefall for liten fettprosent ifølge Skaldemann, kjøttrull, røkt laks, eggerøre, reker osv. Alle disse tingene liker jeg veldig godt, men siden "karbo + protein = fett" minimum, blir det fort for mye proteiner iallefall. Synes ideen om å bruke cocosa i te/kaffe var interessant, men får teste det ut her hjemme først. Takk snille dere for gode innspill:klem:

ada-emilie sa for siden:

Du kan jo bruke smør også. Smør på eggerøre er godt. Ost er det sikkert også der. DEt er finfint.

drodla sa for siden:

Man vet man har byttet slankeforum når man leser sin første tråd om hvordan man skal få NOK fet mat i jula :D

Kitt sa for siden:

Kjempebra!:D

sjoslor sa for siden:

Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin:rodme: da har ikke smaken så mye å si

ada-emilie sa for siden:

Ok. Ja, ingenting i vegen for det:) Kan du spise valnøttolje da? Det er godt. Og hva med å ta med deg en avokado?

Carisma sa for siden:

Majones! Det er jo perfekt til de tingene du ramser opp. :ja:

sjoslor sa for siden:

:o liker jeg heller ikke, men det går greit med cocosa, og kanskje jeg klarer å lure moren min til at vi kan ha litt stekt bacon og speilegg

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.