3-4 kryddersildfileter 1ss sukrinmelis 1ss balsamico-eddik (eller vanlig 7%eddik) ½ boks rømme 1ts grov sennep 4 ringer hakket løk 1 ts sitronsaft litt malt sort pepper
Sildefileene legges i kaldt vann en god time før de deles i fine biter. Lag rømmedressingen, og bland sild og løk i. La stå kaldt på tett glass. Trenger et par dager på å ”sette seg” smaksmessig.
:p Tusen takk for oppskrift. Jeg har lett i butikker i 2 uker nå, men alle er for karborike. Hvor får jeg tak i kryddersildfilet som ikke ligger i lake på glass?
Rømmesild er snadder! :sikle: Jeg orket ikke lage i år, men kjøpte 3 bokser fra Matmestern på Rimi, den har bare 5 karber pr 100 gram. Og er nydelig den også! Den er tilsatt dill som gir en ekstra god piff.
Jeg bruker litt brøderstatninger. Lager ofte Lena Beatrice sine polarbrød og Nannahs knekkebrød. Hvis noen har oppskrift på noe som ligner på lefser, hadde jeg blitt veldig glad:D
Sånn, no er rømmesilda laga i siste liten til julefrukosten. Takk for oppskrift, verkar lekker så langt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.