< Tilbake til oversikten

Ikke så alt for dyr matkvern?

Luca sa for siden:

Hei!

Nå er jeg helt uerfaren når det gjelder kjøkkenmaskiner og lignende.. Er veldig glad i å lage mat, men pga at jeg er student så har jeg ikke så alt for mye penger til å kunne bruke på kjøkkenutstyr ^_^

Men til jul så tenkte jeg at jeg skulle spandere på meg en liten presang! Det jeg da lurte på er om noen har noen gode tips?

Jeg vil gjerne ha en maskin som i all hovedsak kan lage masse av nøtter (mandelsmasse o.l.), og som da også gjerne kan brukes til andre ting. Jeg har sett sånne stavmiksere som man kan sette på egne kverner. Slik at det både blir en kvern, og samtidig er en stavmikser (som kan brukes til supper o.l.) Som sagt, jeg aner egentlig ikke hva som finnes på markedet, men hadde vært supertakknemlig om noen hadde noen gode tips! Kriteriene er at 1. den først og fremst kan brukes til å lage masse av nøtter, 2. ikke er superdyr (helst under 600kr). Også er det et pluss om den har andre funksjoner.

^_^

ftdmia sa for siden:

Minikutter (295), litt usikker på om denne dekker behovet ditt, men her er den hvertfall.
www.lefdal.com/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/CH550/kenwood-minikutter

Kjøttkvern (995)
www.lefdal.com/product/hus-hjem/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner/MG470/kenwood-kjottkvern

Kjøpstips: reserver varen fra internett og velg collect@store, så reiser du ut på Lefdal Lagunen og får internettprisen uansett (det er vanligvis litt dyrere i butikk enn på nett)

Luca sa for siden:

Takk for forslag! Den billigste der var ikke så dum. Det som er litt kinkig er at jeg bor veldig langt ifra en lefdalbutikk ^_^

mam sa for siden:

Hvilke butikker har du i nærheten? Jeg så at Jula hadde et superbillig stavmixer www.jula.no/stavmikser-3-i-1-med-tilbehor-180-w-132041
Du kan neppe hakke mer enn 1- 2 dl nøtter i denne, men det er kanskje nok når du bor alene.

Jeg synes at slike stavmixere ikke maler nøtter, men hakker de. En gammeldags mandelkvern er best for å lage marsipan. www.biltema.no/no/Hjem/Kjokken/Tilbehor/Mandelkvern/

Denne gir skikkelig mandelmel som passer til marsipan og kransekake. Ulempen er at du ikke kan bruke den til noe annet. Men så dyrt som det er å kjøpe mandelmel, så kan du tjene inn den fort hvis du baker endel med mandelmel. PS: Du forbrenner kalorier mens du står og sveiver på denne kverna også! Haha!

ftdmia sa for siden:

Hvis du bor i nærheten av en Elkjøp så prøv dem, de har nesten identisk sortiment.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.