< Tilbake til oversikten

De sunneste julepølsene

Kitt sa for siden:

Dersom du klikker på Les hele testen ved hver pølsetype, kommer næringsinnholdet frem. Karbene varierer mellom 2 og 8:eek:. Jacobs har færrest med bare 2 karber pr 100g!:D

ada-emilie sa for siden:

(hva er det som utgjør karbohydratene mon tro? unaturlig, uh.)

Photobscura sa for siden:

Fyllstoff, som potet-, mais- eller tapiokiastivelse f.eks. Det er lov til å spe ut farsemat med denslags til opp til 6%. Lurer på hvor mye de prosentene utgjør i sparte penger hvert år, gitt ... :cool:.

ada-emilie sa for siden:

Det er så ekkelt med ting som puttes i som ikke hører hjemme der. Det verste eksempelet jeg kan komme på er at det er fiskefett(det står da marint fett) i brød! Fisk og brød, hva har det med hverandre å gjøre, liksom?:) Avsporing, sorry. Jeg spiser ikke pølser fordi det er et blandingsprodukt.

Nei du kan så si. Men fisk og brød; jeg ser jo forsåvidt en bibelsk kobling her da, men jeg tror ikke det har noen sammenheng forøvrig :p.

Camomilla sa for siden:

Har inntrykk av at Jacobs stort sett er en vinner på lavkarbo-fronten. De har jo forskjellige typer wurst og chorizo med 0 kh pr. 100 g vare, og medisterkakene ligger på 2,5 kh pr 100 g. Jeg ser iallefall etter dette merket når jeg skal handle blandingsprodukter, selv om det svir i lommeboka :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Si ikke det, det mettet jo 5000 så kanskje det bir drøyere av fisken? :lol:

sistegang sa for siden:

Og pølsene til Jacobs var deilige. :)

drodla sa for siden:

Noen som vet om de Jakob's-pølsene er melkefrie?

ada-emilie sa for siden:

Kan du ikke be om full innholdsfortegnelse og legge ut her i samme slengen? Sikkert en del som vil finne det interessant.

drodla sa for siden:

Sendt.
Hei
Jeg lurer på om det er mulig å få varedeklarasjonen på Jakobs julepølser tilsendt. Gjerne også flere av Jakobs-pølsene som har lavt innhold av karbohydrater. På forhånd takk.

Mvh

Khb sa for siden:

Idsøe sine pølser er uten karbohydrater. Eg veit ikkje om han har julepølse,
men det er i alle fall ulike typer som f.eks chorizo.

Idsøe held til her i Stavanger, men eg kan godt tenke meg at pølsene er å få tak i andre stader også.

Kitt sa for siden:

Så vidt jeg vet, får man ikke tak i Idsøes glimrende produkter andre steder enn i Stavanger!
Sender alltid med gubben stor kjølebag når han må til Stavanger å mekke litt i forbindelse med jobben!:D

drodla sa for siden:

Var innom en av Meny-butikkene på lista til ketolyse.no. De hadde ikke julepølse fra Jakobs. Ketolysemat? Pølser? Neeeei, de hadde ikke sånt. Det var fler som hadde spurt om det, da. De hadde hatt noe før, "sammen med den andre allergimaten".

Khb sa for siden:

Heldig å bu i Stavanger då:D

Kula sa for siden:

Gutta på Haugen forhandler noen av Idsøes pølser (Ullevålsveien 45 - Oslo). Centra på Høvik har også ofte et lite utvalg av disse lekkerbisknene fra Stavanger, men her er tilgangen noe ustabil.

Skulle akkurat til å si det!
Ellers har du Hellepølser fra Valdres. De skal også ha en julevariant. Jeg har smakt Helle Grill, og den er laget av helt rent kjøtt, og det var en smaksfest fra en annen verden, I tell you! Nå ble jeg litt usikker på hvilken kjede det var, Prix kanskje?, men venninna mi tok noen turer til Kjellsås for å kjøpe Helle Grill i sommer, og brente bort mange mange hundre kroner på dem. SÅ gode! Sukk og stønn!

Timiane sa for siden:

¨Her er innholdsfortegnelsen på jacobs julepølser;
Innhold per 100 g:

Kalorier, kJ/kcal: 1140/270
Protein, g: 12
Karbohydrater, g: 2
Fett, g: 24
Tre viktigste ingredienser: kjøtt og fett av svin og storfe, vann
Kjøttandel, %: 63
Serveringsforslag: Ingen
Tilsetningsstoff: stabilisator, surhetsregulerende middel
Vekt, g: 300

På testen over julepølser fikk de en toer;
Mye fett og proteiner- og for høyt innhold av kalorier. :spisesnak
Om jeg finner de skal jeg jammen prøve de. De andre jacobs pølsene er veldigi gode.

Nannah sa for siden:

De sunneste julepølsene er de du lager sjøl :ja:

Kitt sa for siden:

Har aldri funnet noe på Centra, så det har jeg gitt opp for lengst! I Oslo var det mange som prøvde seg etter at Hellstrøm snakket så varmt om Idsøe i sitt program, men har aldri snakket med noen som faktisk har fått tak i noe!:p
Er bare glad for at gubben har jobb i Stavanger minst 2 ganger i halvåret!:)

Kitt sa for siden:

Den fant vi også, men det er ingen fullstendig innholdsfortegnelse. Om det er 63% kjøtt i dem, må det også være noe som fyller opp de neste 37%!
Det vi lurte på, var hva som var fyllstoffet deres!:)

Ister? Deter jo julepølser, så ...

Kitt sa for siden:

For eksempel, men hvor kommer karbene fra?
Forespørsel er sendt og vi venter spent på svar!;)

2% ... Det kan jo være løk og krydder? Ikke godt å si. Det som ble listet opp er jo ikke en innholdsfortegnelse heller, det er næringsinnhold.

Kitt sa for siden:

I utgangspunktet lurte noen på om de var melkefri, vi får vel bare vente og se om det kommer et svar!;)

Kula sa for siden:

Takk for tips :-) Hellepølser fra Valdres har jeg aldri hørt om eller smakt - de skal jeg prøve!

Jeg synes i alle fall de er helt fantastiske. Helle grill er, om jeg ikke husker helt feil, laget av fire slag kjøtt; svin, lam, okse og vilt! :D
Som sagt er jeg sånn halvveis sikker på at det bare er Prix i Oslo som fører dem, og jeg mener vi hadde en roadtrip opp til Kjellsås i sommer for kjøpe pølser. De koster flesk, men det er de beste pølsene jeg har smakt :).

Kula sa for siden:

Når de kommer fra Valdres, må de være bra ;-)

Da jeg googlet Helle grill fant jeg hjemmesiden til Helle Slakteri AS, og det viser seg at de gikk konkurs for noen uker siden. Håper de får etablert nytt selskap med de samme produktene raskt!

Nei, så dumt! Jaja. First price muk-pølser til folket :p.

ada-emilie sa for siden:

Vi her inne skulle slått oss sammen og hatt kjøttproduksjon, cafe og restaurant. (Noen som kjenner et alternativ til tarmer rundt pølsekjøttet?;)

drodla sa for siden:

Kjempeidè. Restaurant Ketose - så mye fett du orker!

Carisma sa for siden:

Sikker påd et er Prix og ikke Spar? Prix ligger jo mange plasser nærmere sentrum....

Ja, mulig det var Spar?! Jeg husker ikke ... Det lå rett over veien fra noe som lignet en fotballbane, det er i grunn det eneste jeg husker, for jeg sto utenfor og passet på bikkja ;).

ada-emilie sa for siden:

Jeg tenkte lavkarbo A/S:)

ada-emilie sa for siden:

På finn.no er det mange kjøttkverner og en annonse tilbyr pølsehorn å sette på kverner.

Kanutten sa for siden:

Mamma har pølsehorn hjemme beregnet på en Kenwood, jeg har bare ikke "arvet" den ennå :D

Kitt sa for siden:

Nok en grunn til at vi burde vært naboer!:love:

Da kunne vi lekt med Kenwooden min og laget masse gode pølser!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.